ازمیان خبرها

زورگیران چیتگر دستگیر شدند
رئیس کلانتری 154 چیتگر از دستگیری دو زورگیر در محدوده چیتگر خبر داد. سرهنگ حبیب آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، درتشریح جزئیات این خبر گفت: در اجرای طرح برخورد با سارقان و زورگیران، تیم‌های اطلاعاتی کلانتری 154 چیتگر اقدامات خود برای شناسایی و برخورد با سارقان را در دستور کار  قرار دادند و در یکی از عملیات‌های خود دو زورگیر را که با اقدامات خود موجب ناامنی شده بودند، شناسایی کردند.
وی با اشاره به اخذ دستور از مقام قضایی تصریح کرد: بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی تیم‌های عملیاتی کلانتری 154 به محل پاتوق و مخفیگاه متهمان اعزام شدند و در یک عملیات ضربتی هر دو متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
آقایی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان گفت: متهمان در بازجویی های انجام شده به 11 فقره سرقت و زورگیری از شهروندان در این محدوده اعتراف کردند که پس از شناسایی از سوی برخی شاکیان، پرونده برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت.


فرمانده انتظامی غرب استان تهران خبر داد:
کشف طلا و جواهرات سرقتی در بهارستان

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف طلا و جواهرات سرقتی به ارزش پنج میلیارد ریال و دستگیری یک سارق و دو مالخر در شهرستان بهارستان خبر داد.
به گزارش میزان، سردار محسن خانچرلی  گفت: در پی اعلام گزارشی از سوی یکی از شهروندان مبنی بر سرقت طلا و جواهرات وی به ارزش پنج میلیارد ریال، اقدامات گسترده‌ای از سوی پلیس آگاهی به منظور شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.
وی تشریح کرد: در اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های میدانی و همچنین کنترل دوربین‌های مدار بسته سارق شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد. در بازجویی‌های اولیه متهم دستگیر شده منکر ارتکاب هرگونه سرقتی شد که با مشاهده سرنخ‌های به جا مانده در محل سرقت، سرانجام به بزه انتسابی و فروش جواهرات سرقتی به دو مالخر اعتراف کرد. سردار خانچرلی تصریح کرد: با همکاری سارق دستگیر شده مالخران نیز شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند. فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در پایان با اشاره به کشف جواهرات سرقتی از مخفیگاه متهمان گفت: افراد دستگیر شده پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


همدستی زن و شوهر برای سرقت  از مسافران
 سرکلانتر ششم پلیس پایتخت از دستگیری زن و شوهری که در پوشش مسافر و مسافربر اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان کرده بودند، خبر داد.
سرهنگ محمد جلینی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: چندی پیش درپی دریافت گزارش هایی مبنی بر وقوع سرقت به عنف تحت پوشش مسافربر از سوی یک زوج، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس قرارگرفت و تیم های عملیاتی کلانتری های زیر مجموعه سرکلانتری ششم برای بررسی موضوع و دستگیری متهمان وارد عمل شدند.
وی با اشاره به انجام تحقیقات از سوی مأموران تصریح کرد: مشخصات متهمان و خودرویشان میان تیم های عملیاتی توزیع شده و آنان با حضور و گشت زنی در محدوده‌های جرم خیز جنوب شرق تهران به صورت محسوس و نامحسوس اقدامات خود برای دستگیری این افراد را آغاز کردند.
سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: این اقدامات ادامه داشت تا این که عصر روز گذشته مأموران این یگان در حوزه استحفاظی خود موفق به شناسایی خودروی متهمان شدند و به تعقیب آن ها پرداختند، در این هنگام متهمان که متوجه حضور ماموران پلیس شده بودند با استفاده از تاریکی هوا از دست مأموران فرار کردند اما در نهایت پس از یک تعقیب و گریز طولانی در جاده خاوران، خودروی متهمان متوقف شد و هر دو نفر دستگیر شدند. وی با بیان این که متهمان به همراه خودروی سواری شان به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند، گفت: این افراد به جرم خود مبنی بر سرقت و زورگیری در پوشش مسافربر و مسافر اعتراف کردند.
جلینی با بیان این که این مرد برای عادی جلوه دادن مسئله و جلب اعتماد شهروندان همسرش را نیز در خودرو سوار کرده بود، افزود: ماموران در بازرسی از خودروی سارقان تعداد زیادی گوشی تلفن همراه، اقلام زینتی شامل گردنبند، گوشواره، دستبند، انگشتر، کارت بانکی، ساعت مچی مردانه، تعدادی سیم کارت، حافظه جانبی، فلش مموری، ادکلن، یک قبضه قمه و تعدادی چاقو را نیز کشف و ضبط کردند. به گفته سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، متهمان پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر و ادامه روند رسیدگی به جرم به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.