تازه‌های مطبوعات

خبرآنلاین نوشت : رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوال خبرآنلاین در خصوص میزان مالیات پرداختی وزیران و نمایندگان مجلس گفت:حقوق وزیران طی امسال در سقف کمتر از 10 میلیون تومان است، مالیات از وزیران طبق جدولی که مصوب است، دریافت می شود. به عبارت دیگر حقوق تا سقف دو میلیون و 300 هزار تومان از مالیات معاف است و دو برابر این رقم یعنی چهار میلیون و 600 هزار تومان نیز مشمول پرداخت مالیات 10 درصدی نه از کل این مبلغ بلکه از مابه التفاوت نسبت به معافیت مالیاتی می شود. سقف حقوق در کل امسال حدود 20 میلیون تومان تعیین شده و همه طبق جدول مصوب، مالیات می دهند و نمایندگان مجلس و مقامات کشوری نیز مشمول همین قانون هستند.
عصرخبر نوشت : سردار مرتضی قربانی در رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر در نیشابور گفت: در جبهه اقتصادی باید مقاومت و پایداری کنیم و در این راه گوش به فرمان رهبر باشیم و با هر کس که بخواهد در مقابل انقلاب ایستادگی کند، مقابله کنیم زیرا نظام جمهوری اسلامی به سادگی به دست نیامده است. تعدادی از مفسدان اقتصادی دستگیر شده اند که برخی از آن ها به جوخه اعدام سپرده خواهند شد و مردم نیز باید هوشیار باشند که در محله ها و انبارها احتکاری صورت نگیرد.
 پارس نیوز مدعی شد : خبرنگار «پارس» مطلع شد، اعضای شورای مرکزی خانه احزاب توافق کرده‌اند، 26 آبان مجمع عمومی را برای انتخاب اعضای شورای مرکزی برگزار کنند.همچنین قرار است در این دوره که اصلاح‌طلبان ریاست خانه احزاب را بر عهده‌دارند با همکاری دولت، دفاتر خانه احزاب در استان‌ها فعال شود تا این اقدام به نام جریان اصلاحات ثبت و ضبط شود.از سوی دیگر، دولتمردان در تلاش هستند تا فراکسیون نزدیک به آن‌ها (اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان) در خانه احزاب مشارکت بیشتری در انتخابات آینده شوراهاداشته باشند.