آیت ا... مکارم شیرازی: عده ای می خواهند بین سپاه و مرجعیت جدایی ایجاد کنند

آیت ا... مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در قم با بیان این که «تاکید می‌کنم رابطه سپاه با مراجع باید قوی باشد و جدایی نیفتد» هشدار داد: عده‌ای هستند که دلشان می‌خواهد بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌های علمیه جدایی ایجاد کنند، همه باید دست به دست هم بدهند تا نظام را حفظ کنند. به گزارش خبرگزاری حوزه،این استاد برجسته حوزه علمیه که در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدا... حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن می گفت،  تأکید کرد: در جریان فیضیه اگر دشمنانی دست داشتند، نتوانستند جدایی و بدبینی ایجاد کنند و در آینده هم نخواهند توانست؛ سپاه در خدمت اهل بیت و اسلام است و ما هم باید در خدمت کسانی باشیم که در خدمت اسلام و اهل بیت هستند.وی با تاکید بر این که سپاه در خط مقدم پشتیبانی از نظام است، گفت: حُسن سپاه این است که بر اساس اعتقادات مذهبی بنیان شده است، یعنی یک نیروی نظامی خالص نیست بلکه نیرویی است که ریشه اش عقاید مذهبی است و نمی‌تواند از آن عقاید جدا شود. وی با بیان این که آمریکا در جبهه نظامی واقعا شکست خورده است، افزود: آن‌ها حاضر نبودند بشار اسد سرپا بماند، در عراق چقدر به داعش کمک کردند، در لبنان چقدر حملات علیه حزب ا... صورت دادند با این حال آثار نقش آفرینی و حمایت سپاه از جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم تکفیری مشخص است. این مرجع تقلید تصریح کرد: اکنون نیز دشمن از وجود سپاه ناراحت است و یکی از اولین شرط‌های مذاکره شان حذف سپاه و حشدالشعبی و حزب ا... لبنان است، برای این که تا این‌ها هستند آن‌ها نمی‌توانند مسلط شوند و کاری از این‌ها ساخته نیست. آیت ا... مکارم شیرازی افزود: تاکید می‌کنم رابطه سپاه با مراجع باید قوی باشد و جدایی نیفتد. عده‌ای هستند که دلشان می‌خواهد بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌های علمیه جدایی ایجاد کنند، همه باید دست به دست هم بدهند تا نظام را حفظ کنند. این استاد برجسته حوزه علمیه در نهایت تأکید کرد: در جریان فیضیه اگر دشمنانی دست داشتند، نتوانستند جدایی و بدبینی ایجاد کنند و در آینده هم نخواهند توانست؛ سپاه در خدمت اهل بیت و اسلام است و ما هم باید در خدمت کسانی باشیم که در خدمت اسلام و اهل بیت هستند.
آیت ا... صافی: تمام توجه سپاه به حفظ مقاصد دینی و اسلامی باشد
آیت ا... صافی گلپایگانی هم در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که باید تمام توجه سپاه به حفظ مقاصد دینی و اسلامی باشد، افزود: اگر مقاصد اسلامی و دینی و ولایت اهل بیت(ع) را پیاده کنیم، تمامی مقاصد دیگرمان تامین می شود. وی افزود: اوضاع و احوال امروز به نفع اسلام است و ما همیشه امیدواریم و می دانیم که خداوند متعال هم کمک می کند.
 آیت ا... سبحانی: استعداد نظامی باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد
آیت‌ا... سبحانی هم در دیدار حجت الاسلام حاجی صادقی، ایمان و تقوا را از نکات مورد توجه در سپاه برشمرد و با اشاره به تاکید قرآن کریم بر علم و ایمان گفت: استعداد نظامی همواره باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد.