ادبی

چهارمین جشنواره بین‎المللی نشان فرهنگی «شهریار» برگزار شد
چهارمین جشنواره بین‎المللی نشان فرهنگی «شهریار» با حضور استادان داخلی و خارجی از کشورهای جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان، ترکیه و ارمنستان روز یک شنبه در دانشگاه تبریز، برگزار شد.
به گزارش ایرنا، دبیر جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار در آیین آغازین این جشنواره اظهار کرد: وجه شاخص این همایش، برگزاری کیفی به جای توجه به کمیت آن است.در این مراسم، نشان بین‎المللی فرهنگی شهریار به پروفسور «عدنان قره اسماعیل اوغلو» از دانشگاه کریک قلعه ترکیه، پروفسور «حسن چیفتچی» از دانشگاه بینگول ترکیه، پروفسور «سلیم بابوللا اوغلو» از جمهوری آذربایجان، پروفسور «کوزومویان» از جمهوری ارمنستان، «ابراهیم اقبالی» عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز و رایزن فرهنگی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان، اعطا و از یک دانشجوی دکترای ادبیات فارسی تقدیر شد.


صحنه ای از عاشورا که نوشتنش دشوار است
صادق کرمیار نویسنده موفق کتاب «نامیرا» با حضور در برنامه سیاه‌پوش درباره این که کدام تابلو و تصویر از واقعه کربلا برایش آرزوست که از آن صحنه بنویسد، گفت: دوست دارم از گفت‌‌وگوی امام حسین (ع) با حضرت زینب(س) در شب عاشورا اثری بنویسم و حال و هوای این خواهر و برادر را درک کنم چون خواهر و برادر معمولی نیستند. وی به صحنه بازگشت اسب امام حسین (ع) به سمت خیمه ها نیز اشاره کرد و گفت: آن لحظه‌ای که حضرت زینب(س) می‌بیند که اسب امام تنها بر می گردد، خیلی سخت است، این تصویری است که دایم در ذهن من است و زنی مثل زینب(س) کنار خیمه ای ایستاده است. نوشتن درباره این صحنه دشوار است.