رسانه ها

کشف ویرانه‌های کاخ هخامنشیان  ۲۵۰۰ ساله در ترکیه
کشف ویرانه‌های متعلق به یک قصر ایرانی ۲۵۰۰ ساله در استان آماسیا در شمال ترکیه مقامات این شهر را هیجان زده کرده است. کاوش‌های باستان‌شناسی در تپه اولوز در استان آماسیا یک تالار تختگاه و یک تالار ستوندار (آپادانا) را که تالاری بزرگ در یک کاخ پارسی ۲۵۰۰ ساله است از زیر خاک بیرون آورده است. به گفته پروفسور شوکت دونمز که سرپرستی کاوش‌ها را بر عهده دارد اشیای فرهنگی یافت‌شده نشان می‌دهد که گروهی از هخامنشیان با اصلیت پارسی احتمالاً در ۴۵۰ پیش از میلاد در تپه اولوز سکونت داشته‌اند.


سنجاب‌های به هم چسبیده جدا شدند
دوستداران محیط زیست در میلواکی ایالت ویسکانسین، پس از مشاهده پنج سنجاب نابالغ که به دلیل گره‌خوردن دم‌هایشان امکان حرکت را از دست داده بودند، آن ها را نزد دام پزشکان بردند.دم این پنج سنجاب خاکستری، توسط الیاف پلاستیکی و ساقه گیاهانی که مادرشان برای ساخت لانه مورد استفاده قرار داده بود با گره‌هایی کور به هم متصل شده بود. این سنجاب‌ها که امکان حرکت نداشتند  در نهایت یا با تلاش بسیار برای جدا شدن از یکدیگر، دم‌هایشان را که یکی از ابزارهای اصلی برای حرکت و گرم‌شدن شان است، از دست می‌دادند یا در صورتی که نمی‌توانستند از هم جدا شوند، در کنار هم تلف می‌شدند.


جاسوسی هکرها از صفحه‌نمایش رایانه
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای درباره جاسوسی هکرها از صفحه‌ نمایش رایانه از طریق میکروفون وب‌کم هشدار داد.به گزارش  مهر ، تیمی از محققان کشف کرده‌اند که هکرها می‌توانند با گوش‌دادن به میکروفون از راه دور بر صفحه‌نمایش رایانه جاسوسی کنند.هکر می‌تواند به صداهای آکوستیکی که از صفحه‌نمایش می‌آید، گوش دهد و این صدا می‌تواند برای تشخیص محتوای نمایش‌ داده شده استفاده شود. به عبارت دیگر، هر شخصی با دانش فنی خوب، می‌داند چگونه می‌تواند به‌راحتی فعالیت‌های رایانه‌ای اشخاص را جاسوسی کند.در این حمله که محققان آن را Synesthesia نامیده‌اند، هکرها می‌توانند محتوای یک صفحه نمایش راه‌دور را آشکار سازند و دسترسی به اطلاعات حساس بالقوه را که تنها مبتنی بر نشت آکوستیک مبتنی بر محتوا از صفحات LCD هستند، فراهم ‌آورند. صفحات LCD با هر دو نور پس‌زمینه‌ CCFL و LED تحت‌تأثیر این حملات قرار گرفته‌اند.صداهای ظریف آکوستیک از طریق میکروفون‌های معمولی داخل وب‌کم‌ها یا صفحات‌نمایش، گوشی‌های هوشمند یا بلندگوی هوشمند جاسازشده روی میز کنار صفحه‌نمایش، از فاصله‌ ۱۰ متری با استفاده از یک میکروفون پارابولیک، از طریق میکروفون وب‌کم متصل‌شده برای اسکایپ، Google Hangouts یا دیگر جریان‌های چت صوتی یا از طریق ضبط‌های یک دستگاه نزدیک مانند Google Home یا Amazon Echo، قابل جمع‌آوری است.