از میان خبرها

خطای پزشکی دختر ۸ ساله را به کما برد
نظریه کمیسیون پزشکی درباره به کما رفتن دختر ۸ ساله گلستانی اعلام شد.
رئیس کل دادگستری گلستان درباره آخرین جزئیات پرونده سارینا دختر بچه علی آبادی به میزان گفت: در نظریه ای که از سوی کمیسیون اولیه پزشکی منتشر شده، وقوع اشتباه دارویی محرز است و در آن علاوه بر متصدی داروخانه و پرستار کشیک به‌دلیل تحویل اشتباه دارو و مدیریت نامناسب تجویز دارو، شرکت داروسازی نیز به علت طراحی مشابه برچسب دارو‌های مترونیدازول و سولفات منیزیم که شانس بروز خطای دارویی را افزایش می‌دهد، مقصر شناخته شده‌اند.


آدم‌ربایی برای دستیابی به رمزهای صرافی!
رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری اعضای باند گروگان گیری خبر داد که یک خانم را به گروگان گرفته بودند.به گزارش ایسنا، سرهنگ جواد صفایی گفت: در تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر این که چند نفر با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به ربودن یک خانم کرده‌اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: فرد گروگان گرفته شده در اظهارات خود اذعان کرد که ساعت هفت شب با مترو به ایستگاه کرج رسیده و هنگامی که قصد سوار شدن به خودروی خود را داشته  که در کوچه‌ای پارک کرده بود ، ناگهان چند جوان به زور او را به صندلی عقب کشیده و با خودرو متواری شده‌اند.
وی اظهار کرد: شهروندان و خودروهای عبوری با مشاهده این صحنه با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس می گیرند که منجر به دستگیری آدم‌ربایان می‌شود.
سرهنگ صفایی افزود: با بررسی بیشتر مشخص شد این خانم گروگان گرفته شده در یک صرافی در تهران مشغول به کار بوده که گروگان گیران با انگیزه دستیابی به رمز ورود به سیستم رایانه صرافی قصد برداشت غیرمجاز مبلغ یک میلیارد تومان از حساب آن را داشته‌اند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در این زمینه سه نفر دستگیر و پس از اعتراف به جرم خود با قرار صادر شده از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.


توفان "منگهوت" 65 قربانی گرفت
ابرتوفان "منگهوت" پس از به جا گذاشتن ویرانی‌ها و قربانیان بسیار در فیلیپین و هنگ کنگ با پیشروی عمیق‌تر به سمت جنوب چین تا حد یک توفان گرمسیری تضعیف شد.به گزارش ایسنا، این توفان همچنین سواحل جنوبی چین و استان‌های گوانگ‌دونگ، گوانگشی و هانیان چین را تحت تاثیر خود قرار داده و پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌ها و وزش بادهای شدید تا امروز (سه‌شنبه) ادامه یابد.
تاکنون 2.45 میلیون نفر تنها در استان گوانگ دونگِ چین در سرپناه های عمومی پناه داده شده اند و همچنین مرگ چهار تن در این کشور بر اثر توفان تایید شده است.
در پی این حوادث به ساکنان هنگ کنگ  درباره دور ماندن از خطوط ساحلی هشدار داده شده و خدمات اتوبوسرانی، کشتیرانی و راه آهن در این منطقه به حالت تعلیق درآمده است. حدود ۹۰۰ پرواز نیز در فرودگاه هنگ کنگ که یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان به شمار می‌رود لغو شده است.
 رصدخانه هنگ کنگ اعلام کرده که توفان "منگهوت" با وزش بادهایی با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، قوی‌ترین توفانی است که از سال ۱۹۷۹ میلادی این منطقه را در نوردیده و تاکنون ۱۱۱ زخمی و مصدوم در هنگ کنگ به جا گذاشته است.به گزارش آسوشیتدپرس، توفان "منگهوت" چند روز پیش‌ فیلیپین را در نوردید و باعث خرابی های بسیاری از جمله رانش زمین و ویرانی ساختمان‌ها شد. این توفان در فیلیپین منجر به کشته شدن دست‌کم ۶۵ تن و مفقود شدن ۴۳ تن دیگر شده است. نگرانی ها مبنی بر مدفون شدن ده‌ها تن از ساکنان فیلیپین در پی وزش بادهای شدید، رانش زمین و افزایش تلفات به بیش از ۱۰۰ تن در این کشور وجود دارد.