بازار خبر

صادرات، مقصر افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی
مهر - در حالی که گفته می شود دلیل گرانی سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار،کاهش تولید است، آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت جهادکشاورزی نشان می‌دهد امسال تولید گوجه فرنگی افزایش داشته است وسیب زمینی بدون تغییرمانده اماصادرات رشد چشمگیری یافته است.


واردات پوشاک افت کرد؛ توتون و تنباکو زیاد شد
ایسنا - محصولات توتون و تنباکو بیشترین رشد ارزشی در واردات را بین محصولات صنعتی طی سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داده‌است و در این بین تجهیزات حمل‌ونقل با کاهش ۵۴ درصدی بیشترین کاهش ارزش واردات را در مدت مذکور داشته است. محصولات توتون و تنباکو با رشد 138.9 درصدی بر ارزش واردات روبه رو شده و به ترتیب کک و فراورده‌های حاصل از نفت و نیز انتشار، چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده رشدی 83.9 و 82.1 درصدی را تجربه کردند.


سیمان گران نمی‌شود
تسنیم - یک کارشناس حوزه سیمان با بیان این که قیمت سیمان نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نکرده است و افزایش نیز نخواهد یافت،افزود: مصرف سیمان در دو ماه ابتدای امسال نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش 2درصدی بوده است.


مدیرعامل یک کارخانه لبنی: پتروشیمی‌ها قیمت مواد اولیه داخلی را ۳ برابر کردند
تسنیم - مدیر عامل کارخانه لبنی میهن با اعلام این که کاهش عرضه شیر باعث کاهش ۴۰ درصدی تولید شد، گفت: به افزایش سه برابری قیمت مواد اولیه پتروشیمی اعتراض کردیم ولی پتروشیمی‌ها پاسخ نمی دهند با چه استدلالی مواد اولیه داخلی را با سه برابر قیمت به ما می‌فروشند.