تازه‌های مطبوعات

ایران- بررسی نرخ تورم از اسفند ماه سال گذشته تا مرداد امسال نشان می‌دهد که طبقه متوسط بیشترین فشار را از رشد سطح عمومی قیمت‌ها متحمل می‌شود. این درحالی است که دربسیاری از ماه‌ها تورمی که دهک دهم به‌عنوان ثروتمندترین قشر جامعه احساس می‌کند از تورم دهک اول (فقیرترین) و دهک‌های میانی یا همان طبقه متوسط کمتر بوده است.
فرهیختگان- بررسی آماری «فرهیختگان» نشان می‌دهد مجموع صادرات کالا و خدمات ایران به عراق پنج برابر بیشتر از صادرات ایران به ۲۸ کشور اروپایی است و شاید این راز تلاش برای تخریب رابطه دو کشور باشد.
کیهان- محسن غرویان، روحانی حامی دولت در اظهاراتی عجیب که توهین آشکار به شعور مردم محسوب می‌شود، مدعی شد: «اگر نامزد رقیب امروز رئیس‌جمهور بود می‌توان احتمال داد که قیمت دلار به دو تا سه برابر قیمت کنونی یعنی حدود 40 هزار تومان افزایش پیدا می‌کرد». چنین ادعایی از سوی این چهره اصلاح‌طلب در حالی مطرح می‌شود که یکی از شعارهای دروغ اصلاح‌ طلبان برای تداوم دولت روحانی، خروج بازار ارز از بحران بود.
آرمان- موج افزایش اجاره بها و خرید مسکن بسیاری از تهرانی‌ها را رهسپار سفری بی‌بازگشت از پایتخت کرد. بسیاری از پایتخت‌نشینان امروز کرج و قزوین‌‌نشین شده‌اند و پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه افزایش مهاجرت از کلان شهر تهران است.
همشهری- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: بعد از اعلام طرح حمایت از لباس های محلی و با مصوبه استانداری چندین دستگاه استفاده از لباس محلی و بومی را در اداره‌ها بلامانع اعلام کردند و بانوان کارمند نیز از این امکان استفاده کرده و می‌کنند. نازنین شیبانی گفت: بعد از این مصوبه بانوان کارمند تعدادی از ادارات مانند معاونت صنایع‌دستی و میراث فرهنگی، متصدیان اداری و پذیرش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اداره پست و اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و اداره کل امور بانوان استانداری با لباس‌های سنتی و محلی در محل کار حاضر می‌شوند.
صبح نو- این روزنامه در سرمقاله خود تأکید کرد: عمال سعودی، سرسپردگان اسرائیلی و غرب‌زدگان، یک‌صدا خواستار عبور از روحانی‌اند و این نادیده گرفتن رأی میلیون‌ها ایرانی است. آن‌ها پشت دولت را خالی کرده‌اند‌ اما نظام تا زمانی که دولت بر سر کار است، به حمایت قاطع از او که نماد مردم‌سالاری است، ادامه خواهد داد.
ایران- یادداشت‌های وزیر دفاع وقت الجزایر در  36 سال پیش، نشان می‌دهد که هواپیمای حامل وزیر خارجه وقت الجزایر که برای میانجی گری بین ایران و عراق در راه تهران بود، با موشک‌های عراقی منهدم شد. محمد الصدیق بن یحیی، وزیر خارجه وقت الجزایر و همراهانش در جریان سفر به جمهوری اسلامی ایران در ماه مه سال ۱۹۸۲ میلادی برای میانجی گری بین بغداد و تهران در جریان جنگ تحمیلی بودند. اما هواپیمای حامل آنان بر فراز مرز‌های عراق با ترکیه با یک فروند موشک هوا به هوا هدف قرار گرفت.