حرف‌مردم‌‌

شرکت های تولیدی شاید در مرحله اول از افزایش نجومی قیمت کالاهایشان بسیار خوشحال باشند اما با کاهش قدرت خرید مردم مجبور خواهند شد هم تولیدات خود را کاهش دهند و به تبع آن هم تعدیل نیرو کنند.
 اگر ما دوران جنگ ایران و عراق را با تمام مشکلاتش پیروزمندانه پشت سر گذاشتیم علتش این بود که در آن زمان ایمان ها قوی بود، مردم حلال و حرام را در بالاترین سطح رعایت می کردند روحیه ایثار داشتند، مردم یکدل و هم سطح بودند، فاصله طبقاتی کم بود و مفسد اقتصادی و رانت و رانت بازی کم بود و ضعف ایمان در کار نبود. مقایسه کنید با زمان حال.
جای تاسف بسیار دارد چرا باید بعضی از خانم ها در شب های ماه عزای حسینی(ع) با این وضع پوشش و آرایش ناهنجار در خیابان ها ظاهر شوند؟!
کاش مسئولان نرخ ویزای عراق را در ایام اربعین، دولتی حساب کنند تا طبقه کارگر بتوانند در این اوضاع اقتصادی از این سفر معنوی استفاده کنند.
دو سال پیش سازمان بهزیستی و یکی از وزارتخانه ها کارتی به نام آفتاب به مددجویان تحویل دادند که سالی چند بار به مبلغ صد هزار تومان شارژ می شود که با آن مایحتاج زندگی را می توان خرید. از آن روز تا به امروز فقط یک بار شارژ شده. چرا این قشر ضعیف را مسخره می کنید؟ لطفا پیگیری کنید.
 آقای روحانی به گفته شما که جنگ اقتصادی کشته و مجروح دارد فقط تیر و ترکش این جنگ قشر ضعیف و متوسط جامعه را از پای در می آورد نه ثروتمندان و مرفهان بی درد را. شما به مردم وعده برجام و توافق هسته ای را دادید که این جنگ اتفاق نیفتد وگرنه حاصل پنج سال امید مردم برای چه بود؟
چرا در مشهد نمی شه مهریه رو به اجرا گذاشت؟ چهار ساله همسر بنده رفته دنبال خوش گذرانی و منو بلاتکلیف گذاشته. تنها راه به اجرا گذاشتن مهریه بود که اونم دیگه ممکن نیست. تکلیف من و امثال من که حقشون ضایع شده و از بهترین سالای عمرشون چیزی نفهمیدن چیه؟
رفتم موسسه کاسپین (الزهرای سابق) از برج 4 میگن برید برج دیگه بیایید تا حسابتان مشخص شود الان برج 6 رفتم میگن اگه می خواهید هفته ای 200 هزار بیایید بردارید. آخه باید چه کار کرد با این گرانی!
وقتی کره جنوبی که چندین سال قبل آن ها برای کارگری و رانندگی به ایران می آمدند تمام قد با تحریم ایران همراهی کرده، بیایید برای ایرانی بودنمان و عظمت ایران و ایرانی تمام کالاهای کره ای را تحریم کنیم و از خرید هر جنس کره ای به شدت دوری کنیم. مردم همت کنید که اصالت ایرانی بودنمان را این چشم بادامی ها زیر سوال بردند.
تو را به خدا یکی پیدا نمی شود در این کشور به این بزرگی نظارتی به بازار داشته باشد؟! از وقتی که پوشک گران شده من بچه ام را با کهنه می بندم از بس که گریه می کنه دل هر آدمی رو به درد میاره. 
برادر عزیزی که گفتی مسئولان در جواب مردم می گویند همین که هست، ان شاءا... دور بعدی ریاست جمهوری در خدمت شان هستیم.
با این نمک نشناسی کره آیا الان وقتش نشده که دولت جلوی کالاهای کره رو بگیره تا شاید ملت به فکر خرید کالای ایرانی باشند. به خدا خونم به جوش آمد با این آمار فروش کالاهای کره در ایران.
مدیرکل محترم بیمه سلامت می فرمایند مطالبات مراکز درمانی تا پایان خرداد را پرداخت کرده اند! این در حالی است که 9 ماه از مطالبات سال 96 پرداخت نشده و هیچ گونه اطلاع رسانی هم درباره آن نمی شود! اسم این گونه پاسخ دهی به خدمات دهندگان را چه باید گذاشت؟!
بی زحمت پیگیری کنید چرا طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا نمی شود؟! با حقوق 400 هزار تومان با این گرانی و چند تا بچه بزرگ چه کار کنیم؟
جناب آقای حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران، لوازم خانگی در کشور و دولت امیدتان که ناامیدمان کرده 350 درصد افزایش داشته. واقعا متوجه اوضاع هستید؟! به خدا که تیم اقتصادی شما به جای استعفا باید خودکشی کند. مملکت اگر تیم اقتصادی نداشت قیمت ها پایین تر از این بود.
رب گوجه 3500 تومانی شده 15 هزار تومان پراید 22 تومانی شده 35 تومان خانه اجاره ای 250 تومانی یک میلیون و 200 هزار تومان شده ولی حقوق کارمندان 6 درصد بالا رفت!
لطفا همیشه و به ویژه در این ایام هوای نوجوانان و جوانان را در هیئت ها، تکایا، حسینیه ها و مساجد بیشتر داشته باشیم و بازیگوشی های ذاتی این عزیزان را تحمل و مدیریت کنیم و با ترش رویی و تندی و تلخی باعث دفع آن ها نشویم!
ما که به رئیس جمهور دسترسی نداریم و کسی هم حرف مردم عادی را نمی شنود و حاضر به شنیدن حرف عموم مردم هم نیست. پس حرفمان را به شما می زنیم تا شاید با چاپ و انعکاس آن کمی از آلام مردم کم شود. حرف هایی که رئیس جمهور در این مقال می گوید و برای یاری کردن دولت استمداد می طلبد با عملکرد و موضع هایی که دولت برخلاف منافع ملت می گیرد کاملا متضاد است، این را بچه من که تازه می خواهد به مدرسه برود هم می فهمد. نمی دانم چرا مسئولان و دولتیان این گونه عمل می کنند و جور دیگری حرف می زنند!
 آقای علیزاده شیرمادر حلالت درد و بلای تو به جان خائنان و وطن فروشان داخلی و خارجی.
حواستون باشه زیر لوستر اتاق نخوابید. دیشب لوستر از سقف بی دلیل کنده شد افتاد روی بالش پسرم خدا رحم کرد هنوز نیومده بود بخوابه! 
برادر نخر، آقا نخر، سرور نخر، عزیز نخر، خواهر نخر! این تنها راه مقابله است تا اجناس ارزان شود. شما را التماس می کنم نخرید. خواهش می کنم به پای شما می افتم نخرید.
همراهی تمام قد کره جنوبی با تحریم های آمریکا علیه ایران! مقامات ایرانی با چه فکر و اندیشه ای گمان کرده اند که کشوری مثل کره که با آمریکا مراودات گسترده سیاسی و ... دارد طرف ایران را خواهد گرفت؟ آیا با واردات از کره که برای تامین نیازهاست می توان حمایت کره از ایران را انتظار داشت؟ ما و کشورهای همسایه مسلمان نتوانسته ایم روابط حسنه و محکمی ایجاد کنیم چطور از کشوری که با آمریکا مانور مشترک برگزار می کند انتظار همراهی تمام قد داریم؟!
یادش به خیر! قبلا اگر گوشت گوسفند گران بود دلخوش به گوشت گاو و گوساله بودیم حالا که شده 66 هزار تومان به چی دلخوش باشیم؟ علی برکت ا...
پوشک بزرگ سال امروز از بولوار مصلی خریدم 70 هزار تومان درحالی که قیمت روی آن 50 هزار تومان ثبت شده. تلفن تعزیرات هم جواب نمی دهد. چرا؟
بزرگ ترین خطای این دولت دادن دلار با نرخ پایین به عده ای است که آن ها کالاهای اساسی وارد کنند که متاسفانه به جیب چند نفر رفت!
شهر کرج مرکز استان البرز فرودگاه بین المللی دارد اما شهر مذهبی قم همچنان بدون فرودگاه است چرا؟ 
 آقای سردار قالیباف مدیریت دولت ضعیف نیست خیلی قوی و توانمند است ولی در جهت 4 درصدی؟ به قامت  دلار بنگرید، توانمندی از این بهتر؟ 
گویا مدیران پیر بازنشسته نمی خواهند از حقوق نجومی و چند صد میلیونی چشم پوشی کنند و درصدد دور زدن مصوبه شورای نگهبان هستند! 
 جناب روحانی اگه همین جور ادامه بدی ریشه فقر را نابود می کنی! تو به وعده خویش عمل کردی و ریشه فقر و فقیر رو با هم کندی!