چهره ها

تجلی نوعی از پرستش خداوند در هنر
استاد فرشچیان در نخستین مصاحبه پس از افتتاح دانشگاهش درباره این دانشگاه به ایرنا گفت: « این دانشگاه باید مکانی اسوه و نمونه برای ایران باشد و بتواند استاد پرورش دهد تا افرادی که از این دانشکده دانش آموخته می‌شوند، دیگر نیازی به کمک دولت و استخدام این نهاد نداشته باشند. در این جا قصد پرورش استادکار داریم». وی افزود: «کسی که به این دانشکده می‌آید، باید بداند هنر، عبادت است نوعی از پرستش خدا که از این طریق انجام می‌شود و تنها پول و ارتزاق نیست.» دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان 30 مهر ماه با حضور استاد فرشچیان، وزیر علوم ، وزیر ارشاد، رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و... افتتاح شد.


استوری سامی یوسف برای عثمان محمدپرست
سیامک برنجان با نام هنری سامی یوسف که در ترانه‌هایش به مضامین معنوی می‌پردازد، در استوری اینستاگرامش از عثمان محمدپرست یاد کرد. به گزارش خراسان، او که از سوی مجله تایم به عنوان «بزرگ ترین ستاره پاپ اسلام» و از سوی مجله گاردین  «ستاره پاپ مقدس» معرفی شده‌است، عکسی از استاد محمدپرست نوازنده دوتار در  استوری اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «استاد محمد‌پرست یکی از معدود اساتید باقی مانده موسیقی عصر ما هستند.‌ نقش استاد عثمان محمدپرست در حفظ موسیقی خاص را نمی‌توان انکار کرد.  او سنت ها را زندگی می‌کند، به نظرم او از دوستان خداست...». حدود یک هفته پیش نیز فردی به نمایندگی از سامی یوسف هدیه ای به استاد اهدا کرد.


طنین قطعه بی معرفت در برج میلاد
کنسرت علیرضا طلیسچی روز چهارشنبه ۷ آذر در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. به گزارش میزان، علیرضا طلیسچی قرار است در کنسرت خود آهنگ های منتشر شده قدیم و جدید خود از جمله «آهنگ غمگین» را برای مخاطبان اجرا کند. «نارفیق ۱»، «نارفیق ۲»، «بی وفا»، «بی هویت»، «شیرین و فرهاد»، «بی معرفت» و «دقیقه هام» آلبوم هایی هستند که تا کنون عیلرضا طلیسچی منتشر کرده است. نخستین آلبوم این خواننده جوان موسیقی پاپ با نام «دقیقه هام» در سال 95 با دریافت تمام مجوزهای لازم منتشر و روانه بازار موسیقی شد. کنسرت علیرضا طلیسچی روز چهارشنبه ۷ آذر در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.