انتقاد 2چهره اصلاح طلب از حزب اعتدال و توسعه

جدایی اصلاحات از اعتدال؟

در ادامه گمانه زنی ها درباره انتقادات اخیر حجاریان از دولت روحانی که برخی آن را آغاز پروژه عبور انتخاباتی اصلاح طلبان از روحانی خوانده بودند، دو چهره شناخته شده  اصلاح طلب از حزب اعتدال و توسعه که حزبی نزدیک به دولت است انتقاد کردند.   
کواکبیان: اعتدال و توسعه عددی در مقابل احزاب نیست
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره نسبت حزب اعتدال و توسعه با اصلاح طلبان گفت: واقعا من حزب اعتدال و توسعه را آن قدر عددی در مقابل احزاب نمی‌بینم  و اکنون تعارف  هم نکنیم، چون آقایان بر سرکار آمده‌اند، شما بروید تاریخچه تحزب را در کشور ببینید که مثلا حزب اعتدال و توسعه چقدر جایگاه و چقدر نفر دارد و قطعا اگر این دولت برود، همه آن‌ها به  دنبال کارشان می‌روند.
ناصری: بُعد اصولگرایی اعتدال و توسعه بر اصلاح‌طلبی‌اش غلبه دارد
در همین زمینه، عبدا... ناصری عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات هم به نامه نیوز گفت: بخشی از افکارعمومی گمان می کند حزب اعتدال و توسعه اصلاح طلب است و همان هویت کارگزاران سازندگی را دارد اما این طور نیست. بُعد اصولگرایی اعتدال و توسعه بر اصلاح‌طلبی‌اش غلبه دارد و افراد متمایل به اصلاح طلبی و اصلاحات همچون آقای بانک و آقای ترکان عملا در حزب اعتدال و توسعه خیلی کاره ای نیستند و بیشتر آقایان واعظی و نوبخت زمام امور را در دست دارند و خط و خطوط را ترسیم می کنند. در واکنش به این اظهارات، ترکان ضمن تکذیب اختلافش با حزب اعتدال و توسعه گفت: این اخبار دروغ است، مشکلی با اعضای حزب اعتدال و توسعه ندارم.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: به جلسه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان دعوت نشدیم
از سوی دیگر در ادامه گمانه زنی ها درباره فاصله گذاری آشکار میان جریان اعتدال و اصلاح طلبی، رمضانعلی سبحانی‌فر سخنگوی حزب اعتدال و توسعه هم در پاسخ به این پرسش که چرا نماینده این حزب در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شرکت نداشت، با بی‌اطلاعی از تشکیل جلسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، گفت: به جلسه اخیر دعوت نشده‌ایم.