تازه‌های مطبوعات

آفتاب یزد-طبق اخبار موثق، مرعشی در جلسه‌ای، با ناراحتی از رئیس دولت  اصلاحات این پرسش را مطرح می‌کند که چرا از محسن‌ها‌شمی برای تصدی پست شهرداری حمایت محکمی نشده است؟ رئیس دولت اصلاحات  این مسئله و مرعشی را یک جا به شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان ارجاع می‌دهد و همین ارجاع دادن باعث می‌شود که مرعشی ادامه حضور در شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات را برنتابد زیرا درجه بالاتری از این گلایه مندی یعنی حمایت نکردن از شهردار شدن محسن‌ها‌شمی، شامل حال محمدرضا عارف می‌شود.
ایران- شماری از ارمنی‌های دوتابعیتی ارمنستان که در ایران متولد شده‌اند، از اخطار بانک‌های ارمنستان برای بستن حساب‌هایشان به دلیل تحریم‌های آمریکا خبر داده‌اند. 
 شرق- علی مطهری با اشاره به این که نمی‌توانیم موضوعاتی مثل حجاب را رها کنیم، گفت: فرض کنید حجاب اختیاری باشد، قطعا این به برهنگی و عریانی منتهی می‌شود. این‌طور نیست که اگر حجاب را اختیاری کردید فقط روسری را بردارند، مطمئن باشید کار به جاهای باریک می‌کشد. بنابراین وضع موجود بهتر از آن است که بگوییم حجاب اختیاری باشد.
کیهان- با کناره‌گیری و برکناری دو عضو لیبرال دولت و اعدام دو اخلالگر، اقتصاد کشور نفس تازه‌ای کشید و نرخ ارز پس از ماه‌ها نوسان خرد‌کننده سیر نزولی به خود گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد، انتظار می‌رود رئیس‌جمهور با توجه به این تجربه گران قدر بقیه لیبرال‌ها را برکنار کند تا اقتصاد رونق بگیرد.
آفتاب یزد- با توجه به نظرات رسولی استاندار سابق خراسان رضوی و جوادی حصار رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی اصلاح طلبان در خراسان رضوی به نظر می‌رسد که اصلاح طلبان در خراسان رضوی بر خواسته خود از دولت و وزیر کشور مبنی بر انتخاب ملاوردی به عنوان استاندار این استان بسیار مصمم هستند و این را مطالبه ای به حق از دولت و وزیر کشور می‌دانند.
اطلاعات- این روزنامه با اشاره به شرایط اقتصادی نامناسب حاکم بر مطبوعات در اطلاعیه ای نوشت: برای صیانت از حقوق خوانندگان، ناچاریم قیمت روزنامه را تک‌نرخی کنیم،  بنابراین، بهای روزنامه از اول آذرماه در شهرستان ها نیز مانند تهران هزار تومان خواهد‌شد.
صبح نو- ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا با تأیید خبر گفت و گوی سیاسی میان احزاب اصولگرا و اصلاح طلب گفت: این گفت‌وگوها محرمانه است و شاید محرمانه بودن آن قابل دفاع باشد چراکه با رسانه‌ای شدن موضوع، ممکن است که اصل موضوع تحت‌الشعاع قرار بگیرد. وی افزود: من از ذکر اسامی معذورم، افراد حاضر در این گفت‌و‌گو‌ها چهره‌های شاخص اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هستند و نه به‌عنوان نماینده بلکه به‌عنوان چهره‌های مؤثر حضور پیدا می‌کنند و صحبت می‌کنند، این افراد نماینده جریان‌های سیاسی خود نیستند و تنها به‌عنوان چهره‌های مؤثر این جریان‌ها (حاضر هستند) و به‌عنوان رسمی یک تشکل نیست.
آرمان- این روزنامه در گزارشی با اشاره به سخنان اخیر حجاریان نوشت: در حالی که به‌نظر می‌رسید دولت در اداره کشور از نیروهای اصلاح‌طلب استفاده کند ورق برگشت و روحانی به راست چرخید و با چینش کابینه‌ای حداقلی به اصلاح‌طلبان پشت کرد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند این حرکت رئیس‌جمهور در خصوص نادیده گرفتن اصلاح‌طلبان به علت عدم ائتلاف بر سر ریز موضوعات بوده، به نحوی که اصلاح‌طلبان صرفا حامی رئیس‌جمهور بودند نه شرکای فعال و مؤتلف‌هایی که پس از پیروزی مشارکت داشته باشند.