مسیر الهام بخش زندگی نوجوان یونانی که به تازگی موفق به شکست اسطوره تنیس جهان شد

تلاش بی نهایت برای شبیه شدن به الگویش!

موفقیت
 گروه خانواده و مشاوره- شیفته راجر فدرر بود و می خواست اولین نفری باشد که در کشورش قهرمان یک گرند اسلم می شود؛ این شاید رویای هر نوجوان تنیس بازی باشد اما «استفانوس سیتسی» به صفحه کامپیوتر خیره شد و تلاشی امیدوارانه را شروع کرد. این تنیس باز یونانی ساعت ها بازی راجر فدرر را از یوتیوب دید و شیوه بازی اش را تا جایی که می توانست به او نزدیک کرد. حالا به نظر می رسد که تاریخ تکرار شده است و «سیتسی پاس» با حذف فدرر در دور چهارم اوپن استرالیا می رود که جا پای الگوی زندگی اش بگذارد: همان سن، همان رتبه در رده بندی جهانی و همان طور که فدرر پس از بازی هایش می گفت و همان مدل مو. اما از دیدن بازی های فدرر در یوتیوب تا شکست دادن او در یک گرنداسلم، تنیس باز یونانی چگونه این راه را طی کرده که حالا به مطرح ترین استعداد تنیس دنیا تبدیل شده است؟
  تصمیم گیری به تاریخ ساز شدن در نوجوانی
اولین باری که سیتسی پاس راکت تنیس را در دست گرفت، فقط سه سالش بود! ویکی جرجاتو، روزنامه نگار یونانی که از دوران نوجوانی سیتسی پاس را زیر نظر داشته، می گوید: «نوجوان بود که می گفت دوست دارد جزو ۱۰ نفر اول دنیا شود و کاری کند تا بچه های یونانی تنیس بازی کنند. مردم یونان دیوانه فوتبال و بسکتبال هستند و این هرگز تغییر نمی کند ولی می خواهم تلاشم را برای تغییرش بکنم.»
  تلاش بی نهایت برای شبیه شدن به الگویش
هیچ تنیس باز یونانی به جمع ۱۰۰ نفر برتر تنیس جهان نرسیده بود تا این که «سیتسی پاس» اکتبر ۲۰۱۷ این رکورد را شکست و حالا او را باید در رتبه ۱۵ دنیا ببینید. ویکی جرجاتو درباره او می گوید: «اولین باری که بازی او را دیدم، فکر کردم فدرر رو به رویم ایستاده است و همان جا فهمیدم که او دستاوردهای بزرگی خواهد داشت. فدرر الگویش بود و بازی هایش را زیاد نگاه می کرد و هنوز هم می توان تاثیر فدرر را در او دید. باید ادعا کنم که او تلاش بی نهایتی برای شبیه شدن به الگویش داشت و حالا نتیجه اش را می بینید.»