اخبار

ترک خوردگی های پارکینگ برج میلاد تایید شد
مدیرعامل برج میلاد درباره ترک خوردن برخی از دیوارهای پارکینگ این سازه گفت: حرکت و زاویه ترک ایجاد شده مهم است؛ ظاهر برخی ترک ها ممکن است خطرناک باشد، ترک های پارکینگ نیز مقاوم سازی شده و هیچ ارتباطی با سازه برج ندارد. به گزارش تسنیم، علی درویش پور همچنین درباره شنیده شدن صداهای مهیب در برج گفت: چندی پیش می‌گفتند از آسمان صدای عجیبی شنیده شده و فردی هم یک فیلم گرفته ولی در نهایت مشخص نشد منشأ آن چه بوده است صدایی که در برج شنیده شده هم تنها یک بار بوده و یکی از کارگران قسمت آشپرخانه آن را اعلام کرده، شاید این صدا، صدای افتادن یک قابلمه بوده است!


هشدار درباره افزودن «گُل» به توتون برای شادی‌آور کردن قلیان
رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران در خصوص اضافه کردن ماده مخدر "گل" به مواد توتون برای شادی‌آور کردن آن هشدار داد و گفت: همین موضوع باعث افزایش روزافزون استعمال قلیان در نوجوانان و جوانان شده است. به گزارش ایسنا، دکتر ایرج خسرونیا در این باره گفت: متأسفانه مردم از عوارض قلیان و مواد سیگار اطلاعات کافی ندارند.  هنوز وسایل ارتباط جمعی به صورت جدی به این موضوع نپرداخته‌اند و آگاهی کامل به مردم داده نشده است. وی گفت: در گذشته افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله قلیان می‌کشیدند و در سن ۷۰ سالگی سرطان می‌گرفتند، اما الان که جوانان گرفتار این دخانیات و قلیان شده‌اند، انتظار داریم سرطان و بیماری‌های دستگاه تنفسی شیوع بیشتری یابد.


افزایش وام اشتغال کمیته امداد از ۲۰ به ۵۰ میلیون تومان
رئیس کمیته امداد با بیان این که تلاش کردیم تا صف‌های انتظار دریافت وام را برداریم، افزود: با همکاری دولت و منابعی که در اختیار ما قرار دادند، سقف وام اشتغال را از ۲۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش دادیم. فتاح به ایلنا گفت: وام کمیته امداد چند بخش را شامل می‌شود، یکی از این وام‌ها، وام ضروری و کارگشایی است که تا سقف پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود. ضمانت این وام بسیار ساده است و افراد به راحتی می‌توانند، آن را دریافت کنند.


عضو شورای شهر:
نمی‌توان به دلیل وضع بد مردم هیچ کاری در کشور انجام نداد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این که یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار و کاهش ترافیک در دنیا دریافت عوارض از مردم برای تردد در معابر شهری خاص است، گفت: به شهرداری تهران اجازه دادیم تا برای اتمام پروژه‌ها و بزرگراه‌های نیمه‌تمام، مشارکت بخش خصوصی را جذب کند و هزینه آن را از محل عوارض دریافتی از مردم تامین کند و نمی‌توان به دلیل وضع بد مردم هیچ کاری در کشور انجام نداد. علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا در دیگر کشورها نیز برای تردد در معابر شهری از مردم عوارض دریافت می‌شود، به ایلنابیان کرد: بله، اکنون در امارات، دبی، استانبول و ... این کار اجرا می‌شود. یکی از راه‌های مدیریت ترافیک، وضع عوارض برای معابر خاص است.