در سفر معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت

افتتاح چند پروژه بزرگ زیربنایی و صنعتی در استان کرمان

98 درصد جمعیت شهری و 80 درصد روستاها از گاز برخوردارند
 چند پروژه صنعتی ، زیربنایی  و گازرسانی در سفر معاون اول رئیس جمهور به کرمان افتتاح شد.دیروز کارخانه دو میلیون و 500 هزار تنی گندله سازی بوتیای ایرانیان نیز با حضور اسحاق جهانگیری افتتاح شد. به گزارش ایرنا، عملیات ساخت این کارخانه از اردیبهشت سال 94 آغاز شد و در تیرماه امسال به اتمام رسید و محصول آن  نیز گندله سنگ آهن است که از معادن داخل استان و استان های همجوار تامین می شود. ظرفیت سالانه تولید این کارخانه دو میلیون و 500 هزار تن است و برای احداث آن 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است. با بهره برداری از این طرح برای 300 نفر به طور مستقیم و حدود سه هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.  از جمله محصولات کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان (میدکو) در کرمان محصولات شمش آهن، گندله و آهن فولادی است.
همزمان، پروژه ملی  فولاد سازی بردسیر  نیز با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون شمش فولادی با حضور جهانگیری به طور رسمی افتتاح شد که  با راه اندازی این کارخانه برای حدود 600 نفر به طور مستقیم ، و حدود شش هزار و 500 نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  اسحاق جهانگیری  همچنین  دراین سفر  خط انتقال گاز کهنوج – جیرفت و گازرسانی به شهرهای جیرفت، نرماشیر و فهرج و 78 روستا و شهرک صنعتی جنوب استان کرمان  را هم افتتاح کرد. به گزارش مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در این مراسم گفت: هم اکنون نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت روستایی و بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهری از گاز استفاده می کنند. جهانگیری  از روز دوشنبه به همراه تعدادی از اعضای کابینه دولت در سفری دو روزه برای افتتاح تعدادی از طرح های بزرگ زیربنایی در نقاط مختلف استان کرمان از فرودگاه جیرفت وارد این استان شد.