دستور روحانی برای تدوین شکواییه علیه آمریکا با عنوان جنایت علیه بشریت

روایت جدید واعظی از سفر اسد به تهران
هادی محمدی – روز گذشته آخرین نشست هیئت دولت دوازدهم در سال 1397 برگزار شد و همچون هر سال رئیس جمهور برای عرض تبریک سال نو به ملت ایران به میان خبرنگاران آمد و با بیان این که نباید‌ دشمن اصلی و توطئه‌گر اصلی را از یاد ببریم و باید هرچه لعنت داریم بر آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه که این شرایط را به وجود آورده‌اند بفرستیم، خاطرنشان کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه را مسئول تدوین لایحه شکواییه‌ای با عنوان جنایت علیه بشریت علیه آمریکایی‌ها و کسانی که در تحریم و اجرای تحریم دخالت داشتند، می‌کنم تا بتوانیم پس از تدوین لایحه آن را در دادگاه صالحه ببریم و مسائل را از آن طریق دنبال کنیم.
 به گزارش خراسان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال 97 با اشاره مجدد به این موضوع که رهبر انقلاب فرموده‌اند که فرمانده جنگ اقتصادی باید رئیس جمهور کشور باشد، افزود: قصد من از بیان این موضوع آن است که می‌خواهم بگویم ما مسیر را از لحاظ ساختاری پیش رفته ایم. در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه به همراه عده‌ای دیگر تصمیمات کلان را اتخاذ می‌کنند و تصمیمات این جلسه برای همگی لازم الاجراست. همین شورا در موضوع ارز دست ما را باز کرد و توانستیم از آن مشکل عبور کنیم.
در این شش سال حرفی از استعفای روحانی نشده است
واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز همچون همه هفته‌های اخیر با دست پر به میان خبرنگاران آمد و درباره این که در مصاحبه‌ای گفته شده خاتمی به روحانی گفته اگر نمی‌توانی کشور را اداره کنی استعفا کن، گفت: ایشان با تمام وجود به رأیی که مردم به او داده‌اند وفادار است و تا زمانی که مشکل وجود دارد و مردم بخواهند روحانی روی مسئولیتش می‌ماند و کار می‌کند و اصلاً هیچ بحثی درباره استعفا در حدود شش سال گذشته به هیچ وجه مطرح نبوده است. وی درباره حضورنداشتن ظریف در جلسه دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه اظهار کرد: سفر بشار اسد به تهران به دلیل مسائل امنیتی سفری بود که لحظه‌ای درباره آن تصمیم گیری شد؛ چرا که   قرار بر آن نبود که در داخل سوریه کسی متوجه شود و در داخل ایران نیز دو سه نفر بیشتر مطلع نبودند.در دفتر رئیس جمهوری هم هیچ کسی مطلع نبود و در خصوص این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود مبنی بر این که دفتر رئیس جمهوری باید به آقای ظریف موضوع را اطلاع می‌داد باید بگویم که خود دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت. یعنی من همان لحظه‌ای که آقای اسد وارد حیاط ریاست جمهوری شد متوجه شدم که مهمان ما کیست... فکر می‌کنم که در این موضوع در دفتر رئیس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری هیچ کسی نه مقصر است و نه از موضوع اطلاع داشته است.