سینمای جهان

تأیید ساخت «ماتریکس ۴» با حضور کیانو ریوز
بازگشت به دنیای «ماتریکس» با اعلام این خبر که لانا واچوفسکی چهارمین فیلم این مجموعه را می‌نویسد و کارگردانی می‌کند، جدی شد.
به گزارش آی‌سینما، قرار است کیانو ریوز و کری آن ماس با نقش‌های «نیو» و «ترینیتی» بازگردند. رئیس گروه فیلم سازی برادران وارنر این خبر را اعلام کرده و گفته لانا واچوفسکی فصل جدید جهان ماتریکس را کارگردانی می‌کند. واچوفسکی فیلم نامه را همراه الکساندر همون و دیوید میچل نوشته و خودش یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هم خواهد بود. این در حالی‌ است که برادران وارنر در دو سال اخیر مترصد بازگرداندن جهان «ماتریکس» بودند اما مشکلات مربوط به مالکیت این مجموعه روند ورود به مرحله پیش‌تولید را کند کرده بود. با موفقیت «جان ویک ۳» در تابستان امسال و فیلم نامه‌ای که واچوفسکی ارائه کرده، وارنرها و ریوز متقاعد شده‌اند که چهارمین فیلم «ماتریکس» را بسازند. پیش‌بینی شده که فیلم برداری این فیلم در سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.
امسال بیستمین سالگرد اکران اولین فیلم «ماتریکس» است که با نمایش این فیلم در چند سالن سینما در روز ۳۰ اوت جشن گرفته خواهد شد.


اعلام عنوان فیلم جدید «جیمز باند»
بیست‌وپنجمین قسمت از سری فیلم‌های اکشن و جاسوسی «جیمز باند» با عنوان «زمانی برای مُردن نیست» به سینماها خواهد آمد.
به گزارش ایسنا، در قسمت جدید، مامور ۰۰۷ با بازی دنیل کریگ از خدمت فعال برای آژانس جاسوسی بریتانیا مرخصی گرفته و در حال گذراندن تعطیلات در جامائیکاست اما دوران آرامش او کوتاه است. یکی از دوستانش در سازمان سیا به نام «فلیکس لیتر» از او تقاضای کمک می‌کند و ماموریت برای نجات یک دانشمند ربوده‌شده دشوارتر از انتظارات آن‌ها می‌شود و «جیمز باند» را با یک نیروی شر مرموز و مسلح به یک فناوری جدید و خطرناک مواجه می کند.
«جیمز باند: زمانی برای مردن نیست» را در ابتدا قرار بود دنی بویل کارگردان برنده اسکار انگلیسی کارگردانی کند اما به دلیل اختلاف سلیقه این همکاری قطع شد و در نهایت کری فوکاناگا کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفت. کناره‌گیری دنی بویل از ساخت فیلم جدید «جیمز باند» موجب شد تاریخ اکران این فیلم حدود شش ماه به تعویق بیفتد و از اکتبر ۲۰۱۹ به آوریل ۲۰۲۰ تغییر کند. رامی مالک، لیا سیدو، آنا دی آرماس و لاشانا لینچ از دیگر بازیگران فیلم «زمانی برای مردن نیست» هستند.