ادبی

 یک نویسنده جایزه‌اش  را با رقبایش تقسیم کرد!
برندگان جوایز ادبی ۱۰ هزار پوندی یادبود «جیمز تیت بلک» که عنوان قدیمی‌ترین جایزه ادبی انگلستان را یدک می‌کشد، معرفی شدند. به گزارش ایسنا، امسال «اولیویا لینگ» برای نگارش اولین رمانش با عنوان «کرودو»، موفق به کسب جایزه ۱۰ هزار پوندی بهترین رمان جایزه «جیمز تیت بلک» شد. او با بیان این که رقابت در هنر جایی ندارد، تصمیم گرفت این هدیه نقدی را میان نامزدهای نهایی تقسیم کند. رمان «کرودو» روایتی از زندگی «ماری کلوین»، خبرنگار جنگی آمریکایی است که با حضورش در مناطق جنگی، گزارش‌ها و اخبار دست اول ویران‌کننده‌ترین جنگ‌های دنیا را از سال ۱۹۸۵ تا سال ۲۰۱۲ که زمان مرگش  فرا رسید، مخابره می‌کرد.


دفتر شعر میلاد عرفان‌پور  با صدای خودش منتشر شد
نسخه صوتی دفتر شعر «درباره تو»، اثر میلاد عرفان‌پور، جدیدترین کتاب صوتی انتشارات سوره مهر، با صدای این شاعر رونمایی و منتشر شد. به گزارش تسنیم، این مجموعه ششمین دفتر شعر مستقل میلاد عرفان‌پور شامل بیش از 60 رباعی است که بر اساس حال و هوای مشترکی که برخی اشعار داشته‌اند، به چند فصل تقسیم‌ شده است. به گفته عرفان‌پور اشعار این مجموعه مضامین متنوعی دارد اما رگه‌هایی از اندیشه های عاشقانه و عارفانه هم در میان تمامی آن‌ها دیده می‌شود.


از خالق «بازی تاج و تخت» تقدیر می‌شود
جورج آر.آر. مارتین، نویسنده آمریکایی به پاس نقش مهمش در عرصه ادبیات فانتزی و علمی-تخیلی، از سوی جایزه کتاب ایرلند تقدیر می شود. به گزارش ایسنا، این نویسنده برای نگارش مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش» که دستمایه ساخت سریال معروف «بازی تاج و تخت» شده، به شهرت رسیده است و حالا به سبب بیش از چهار دهه نقش مهم و تاثیرگذار در عرصه ادبیات علمی-تخیلی و فانتزی، جایزه بین‌المللی کتاب ایرلند را طی مراسمی در ۲۰ نوامبر، در دوبلین دریافت می‌کند. «بازی تاج و تخت» (۱۹۹۶)، «نبرد پادشاهان» (۱۹۹۸)، «توفان شمشیرها» (۲۰۰۰)، «ضیافتی برای کلاغ‌ها» (۲۰۰۵) و «رقصی با اژدها» (۲۰۱۱) عنوان پنج کتاب از مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش» است که تاکنون منتشر شده‌ و «بادهای زمستان» و «رویای بهار» نیز، دو کتاب پایان‌بخش این مجموعه خواهند بود که هنوز منتشر نشده‌اند.