ازمیان‌خبرها

مونسان سرپرست وزارت‌ میراث فرهنگی شد
رئیس‌جمهور در حکمی مونسان را به سرپرستی وزارت تازه‌ تاسیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد. به گزارش خراسان، وی پیش از این رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بود.


آمار ترک تحصیل در ایران چقدر است؟
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آمار ترک تحصیل در ایران را اعلام کرد. به گزارش  تهران نیوز، علیرضا کمرئی گفت: در مقطع متوسطه اول 3.9 درصد دختران و 4.55 درصد پسران ترک تحصیل می‌کنند. وی افزود: نرخ پوشش تحصیلی ظاهری دختران در دوره اول متوسطه 97.77 درصد و در پسران 101.68 درصد است. علت این که این نرخ در پسران بالای ۱۰۰ است به عللی چون تکرار پایه و وقفه‌های تحصیلی ایجاد شده برمی‌گردد. در مقطع متوسطه اول 3.9 درصد دختران و 4.55 درصد پسران ترک تحصیل می‌کنند که در پسران بیشتر است. در کل، نرخ ترک تحصیل دانش‌آموزان در متوسطه اول 4.24 درصد است.به گفته او نرخ ترک تحصیل دختران در دوره متوسطه دوم 3.7 درصد و در پسران 4.51 درصد و در مجموع 4.12 درصد است.


سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس مدعی شد
تلاش 300 مسئول برای آزادی یک قاچاقچی مواد مخدر!

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت:چندی پیش یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای با بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک دستگیر شد که در عین تعجب حدود ۳۰۰ نفر از مسئولان برای آزادی وی تماس گرفتند!به گزارش آنا ،  حسن نوروزی افزود: این در حالی است که در برخی مواقع، جوانان را با چندین گرم مواد مخدر اعدام می‌کنیم. موضوع حذف اعدام از این قانون در زمان رئیس پیشین قوه قضاییه، به وی اعلام شد اما این قانون را اجرا نکردند.