خودرو

احتمالات، جایگزین انتصاب قطعی مدیر جدید ایران خودرو!

با گذشت دو روز از برکناری و بازداشت مدیرعامل ایران‌خودرو، هنوز مدیری برای این شرکت خودروساز منصوب نشده و با وجود اعلام نام عباس علی آبادی، مدیرعامل فعلی شرکت مپنا از سوی سخنگوی دولت به عنوان مدیر عامل جدید ایران خودرو، براساس گزارش خبرگزاری های فارس و تسنیم، ظاهراً مدیران دولتی هنوز بر سر انتخاب فرد جایگزین به توافق نرسیده‌اند.
به گزارش فارس، در این شرایط اخباری درباره گزینه‌های دیگر برای جایگزینی مدیرعامل ایران خودرو مطرح است که این بحث‌ها درباره هشت نفر جدی‌تر شده است.
عباس علی آبادی، مدیرعامل مپنا گزینه‌ اصلی مدیرعاملی ایران خودرو است که هرچند طبق اعلام دولت، انتصابش نهایی شده، ولی هنوز در این پست منصوب نشده است.
منوچهر منطقی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و دبیر فعلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افرادی است که برای مدیرعاملی ایران خودرو با وی مذاکره شده است. هرچند گفته می‌شود پاسخ وی در این باره منفی است ولی طی روزهای اخیر جریاناتی مبنی بر هزینه طراحی صندوق پژو 206 درباره وی مطرح شده‌است که شاید بر این انتخاب اثرگذار باشد.
حسن وفادار ینگجه، نماینده شرکت تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در هیئت مدیره ایران خودرو یکی دیگر از گزینه‌های مطرح برای مدیرعاملی ایران خودرو است. وی مدیریت شرکت چرخشگر را نیز در کارنامه خود دارد.بهزاد اعتمادی، معاون صنایع ریلی سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، عادل پیرمحمدی، معاون تحقیقات و مهندسی ایران‌خودرو، علی شیخ‌زاده قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور تولید، جواد نجم الدین مدیرعامل اسبق ایران خودرو و پورمجیب، مدیرعامل اسبق مگاموتور از دیگر افراد مطرح برای این سمت هستند.