تازه‌های مطبوعات

اعتماد- علی مطهری درباره ادعاهای اخیر درباره پرونده ترور دانشمندان هسته ای گفت: به هرحال دولت و وزیر اطلاعات سابق (حیدر مصلحی) حتما باید پاسخ گوی این موارد باشند. آن ها باید بگویند که چرا و به چه دلیل و با چه مجوزی این اقدامات را انجام دادند. آقای مصلحی باید پاسخ گوی این سوالات و ابهامات ایجاد شده باشد.
فرهیختگان- مصطفی میرسلیم عضو ارشد حزب مؤتلفه تأکید کرد: دسته‌بندی اصلاح‌طلب و اصولگرا برای بررسی و تحلیل جریانات فرهنگی مناسب است ولی به درد بررسی مسائل مربوط به اداره امور کشور نمی‌خورد.
کیهان- اسامی داوران سی و دومین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان اعلام شد. اما نکته عجیب، قرار گرفتن نام «لیلی رشیدی» در بین داوران این جشنواره بود. علاوه‌بر این که جای سؤال است که چرا بازیگری که سال هاست حضوری در سینمای کودک و نوجوان نداشته و کارنامه‌اش خالی از آثار و نقش‌های قابل توجهی است، نامش درمیان داوران این جشنواره دیده می‌شود، وی مدتی قبل تصویر بی‌حجاب خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود.
شرق- بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با این روزنامه گفت: اگر توافق با ایران به هم بخورد، برای ایالات متحده رسیدن به توافق با کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای پیشرفته‌ترش بسیار سخت‌تر خواهد بود.
جمهوری اسلامی- مجموعه تلویزیونی بوی باران درحالی بیش از پنجاه قسمت آن از شبکه یک سیما پخش شده که جامعه‌ای مملو از دروغ، تهمت، فساد و... در آن به نمایش گذاشته شده است و پلیس در این سریال نقشی کاملاً بی‌خاصیت دارد. عجیب است که چرا نیروی انتظامی به پخش این مجموعه هیچ گونه اعتراضی ندارد، مجموعه‌ای که میلیارد‌ها تومان از جیب مردم برای آن هزینه می‌شود و سیاه‌نمایی محور اصلی آن است.