بازار خبر

ممنوعیت صدور چک بانکی در وجه حامل از ۲۱ آذر
مهر- مرادی کارشناس حقوق بانکی اظهارکرد: بر اساس تبصره یک ماده 21 مکرر قانون چک، از زمان اجرای این قانون از 21 آذر سال 99، آن دسته از چک‌هایی که صادر خواهند شد، مکلف به تسویه صرفاً در سامانه چکاوک و طبق مبلغ و تاریخ مندرج در سامانه و در وجه دارنده نهایی هستند. به عبارت دیگر از این تاریخ به بعد، صدور چک بانکی در وجه حامل، پشت‌نویسی و ظهرنویسی چک ممنوع است.
خودروداران مراقب سهمیه ۳۶۰ لیتر بنزین باشند
مهر- شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اعلام کرد که کارت‌های سوخت قابلیت ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین را دارد. لذا اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت به آن فرد تعلق نمی‌گیرد، چون از ۳۶۰  لیتر عبور می‌کند. به گزارش خراسان اگر چه این موضوع در ابتدای سهمیه بندی بنزین نیز مطرح  شده بود، اما به نظر می رسد این روزها که تردد خودروها به اجبار و بنا به تدابیر اندیشیده شده برای مهار کرونا کاهش محسوسی یافته است، وجود این محدودیت به معنای کاهش سهمیه بنزین خودروها در یک بازه زمانی میان مدت خواهد بود.
میانگین مصرف روزانه بنزین به 44 میلیون لیتر رسید
فارس- روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در 15 روز اول فروردین‌ سال 99 به 44 میلیون لیتر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 میلیون لیترکاهش در روز را نشان می دهد.