کتاب و کرونا

ابتکار نویسنده هری پاتر در روزهای کرونایی
جی کی رولینگ، نویسنده مشهور بریتانیایی امیدوار است با در دسترس قرار دادن رایگان سری کتاب‌های محبوب «هری پاتر»، کودکانی را که در این روزها به دلیل شیوع ویروس «کرونا» در قرنطینه به سر می‌برند، سرگرم کند.
 به گزارش ایسنا، این نویسنده اعلام کرد، امکان دسترسی رایگان به نسخه الکترونیکی و صوتی «هری پاتر و سنگ جادو»، نخستین جلد از سری داستان‌های پسرک جادوگر، طی ماه آوریل در سراسر جهان فراهم خواهد شد. نسخه صوتی این کتاب به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و ژاپنی ارائه می شود.
رولینگ با اعلام این خبر گفت: «امیدوارم این اقدام مایه خوشحالی کودکان و بزرگ سالانی باشد که در این روزها ناچار به خانه ماندن هستند».
مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» در  زمان انتشارشان، به پدیده‌ای بی‌سابقه در ادبیات کودک تبدیل و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از این مجموعه کتاب‌ها به ۸۰ زبان فروخته شد.
رکورد زدن «صد سال تنهایی» در قرنطینه
فروش رمان‌های کلاسیک در انگلستان، طی هفته‌های گذشته، 35 درصد افزایش داشته است و «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز در صدر این فهرست قرار دارد.
به گزارش ایبنا، بسیاری از کتاب‌فروشی‌های انگلستان مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند، ولی کارمندانشان در فضای مجازی همچنان کتاب می‌فروشند.
کتاب فروشی واتراستون در سایت اینترنتی خود، 400درصد افزایش فروش گزارش کرده است که بیشتر آن‌ها نیز شامل داستان و رمان می‌شود. طبق آمارهای این انتشارات، «صدسال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز، رمان «دلبند» تونی موریسون و «گتسبی بزرگ» فیتز جرالد، بیشترین فروش را در میان رمان‌های کلاسیک داشته است.