موسیقی

لغو اجرای آنلاین گروه موسیقی لیان در برج میلاد
محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، با اعلام خبر لغو اجرای آنلاین گروه لیان در برج میلاد، در صفحه توییتر خود، نوشت:« محسن شریفیان و گروه لیان بوشهر را از سرآمدان هنر فاخر موسیقی جنوب و کشور می‌دانم. در این باره با معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگی شهرداری گفت‌وگو کردم و هر دو قول پیگیری و رفع مشکل را دادند.» به گزارش ایرنا، قرار بود گروه لیان از بوشهر، در مجموعه برج میلاد تهران کنسرت آنلاین برگزار کند. برنامه کنسرت‌های آنلاین از سوی مجموعه فرهنگی شهرداری برنامه‌ریزی شده است. این کنسرت‌ها در شب‌های اول، پنج میلیون بازدیدکننده داشت.
«از سرنوشت»، هدیه همایون شجریان به مردم
همایون شجریان تصنیف «از سرنوشت» را با آهنگی از انوشیروان روحانی به مردم ایران هدیه کرد. به گزارش خبرآنلاین، همایون شجریان درباره همکاری با این آهنگساز توضیح داد:«بیش از 20 سال است که افتخار آشنایی با استاد بزرگوار، انوشیروان روحانی را دارم. دلم می‌خواست این نکته را در مورد استاد روحانی عزیز حتما عرض کنم که غیر از تسلط ایشان بر موسیقی و نوازندگی همراه با نگرش حرفه‌ای و ذوق و خلاقیت‌شان در آهنگسازی که حاصل آن، بی‌شمار کارهای جاودان با سبک و سیاق مخصوص به خودشان است، انسانیت و اخلاق مثال‌زدنی ایشان در ارتباط با افراد، به خصوص هنرمندان، همیشه برای من مورد توجه و لذت‌بخش بوده است. شکل گرفتن تصنیف سرنوشت به گفته خود ایشان، به سال‌ها پیش مربوط می‌شود (شاید 10 تا 15 سال) که در روزهای پایانی زندگی مادر محترمشان به مطب پزشک مراجعه کرده بودند، آن‌جا روی تابلو این‌طور نوشته شده بود: «سرنوشت را باید از سر نوشت». دوستان شاعر ایشان، آن را بسط می‌دهند و ایشان هم آهنگ را خلق می‌کنند. سرنوشت باعث شد افتخار خواندن این کار پس از مدتی طولانی، قسمت این حقیر باشد. امروز که این تصنیف تقدیم‌تان می شود بسیار خوشحالم که من هم سهمی در آن دارم. امیدوارم با این تصنیف در روزهای قرنطینه و دوری، شریک لحظاتتان شویم و رنگی از امید را برای شما به ارمغان آورده باشیم.»
تصمیم جدید محسن یگانه
محسن یگانه خواننده موسیقی پاپ پس از مدت‌ها دوری از اجرای برنامه‌های زنده و تولید آلبوم، با انتشار قطعه «خودخواه» در روزهای اخیر، تصمیم گرفته دور جدید فعالیت‌هایش را آغاز کند. این در حالی است که طی ماه‌های گذشته، شایعات و اخبار رسمی از مهاجرت وی به کانادا، در فضای مجازی منتشر شده بود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، یگانه قصد دارد پس از ماه مبارک رمضان، در صورت پایان زنجیره کرونا، کنسرت‌های خود را در شهرهای مختلف کشور آغاز کند. این خواننده پاپ قصد دارد تا سه هفته دیگر، قطعه «تو خوب» را در فضای مجازی منتشر کند.