تازه‌های مطبوعات

جوان- این روزنامه در گزارشی با تیتر «هشدار تجزیه اتحادیه اروپا تشدید شد» نوشت: بیماری همه گیر کرونا- با بحران‌های بهداشتی و اقتصادی همزمان- در حال تعمیق خطوط گسل در اروپاست، به گونه‌ای که برخی رهبران آن می‌ترسند که این  موضوع می‌تواند یک تسویه حساب نهایی باشد. اکنون، اگر رهبران اروپا نتوانند یک مسیر منسجم‌تر را ترسیم کنند، همان طور که یکی از معماران آن در  این هفته توصیف کرده است، پروژه اروپایی با «خطری مرگبار» مواجه خواهد شد.
آرمان ملی- پوریا استرکی کارشناس و تحلیل گر شبکه‌های اجتماعی درباره افشای اطلاعات 42‌میلیون کاربرایرانی می‌گوید: اطلاعات فاش شده از طریق پوسته‌های  متفرقه تلگرام بوده و تلگرام نقشی در فاش شدن اطلاعات نداشته است. اگر تلگرام فیلتر نبود، این حجم از اطلاعات در پوسته ناامن قرار نمی‌گرفت و اطلاعات هم فاش نمی‌شد. استرکی توضیح داد: از سوی دیگر به‌دلیل اقدام ویرانی‌طلبان و تحریم‌خواهان بسیاری از «اپ»های ایرانی از اپ‌استور حذف و کاربران ناچار شدند برای استفاده از اپلیکیشن‌های مورد نیازشان، برنامه «سیب‌اپ» را نصب کنند. پس افشای اطلاعات سیب‌اپ هم به نوعی ناشی از تحریم‌های فناوری یا فناتحریم است.
 اعتماد -  آیا به راستی تلویزیون نسبت به بودجه و کمیت نیروهایی که در اختیار دارد، توانست در روزهای عید حدی از حق مطلب را در پاسخ به این نیاز ادا کند؟ تردید نداریم که اگر نام   سریال  ‌های تلویزیون در روزهای عید را از مردم بپرسیم، کمتر از 20 درصد آن ها به جز سریال دنباله‌دار «پایتخت» نام دیگری را در خاطر ندارند که  درباره خود این «پایتخت» هم بهتر است بی‌تعارف باشیم و بگوییم به لحاظ کیفی ابدا کار قابل‌اعتنایی نیست و باید حاصل کار سیروس مقدم و عواملش را «خندان به هر قیمتی» (تو بخوان خنداندن به قیمت لودگی) توصیف کرد.