جامعه

روحانی مدعی طب اسلامی بازداشت شد
مرتضی کهنسال، روحانی مدعی طب اسلامی با حکم دادگاه ویژه روحانیت در لنگرود بازداشت شد. به گزارش مشرق به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی در اقدامی عجیب با ورود به بخش‌های مختلف بیمارستانی در گیلان ضمن به سخره گرفتن توصیه‌ها و دستورات پزشکی از خود فیلم‌هایی گرفته بود که نشان می‌داد مشغول مداوای بیماران مبتلا به ویروس کروناست. این اقدام واکنش افکار عمومی و جامعه پزشکی را در پی داشت و دادگاه ویژه روحانیت حکم بازداشت این روحانی مدعی طب اسلامی را در همان نخستین روزهای سال 99 صادر کرد. بر همین اساس، مرتضی کهنسال روز جمعه در لنگرود بازداشت شد و اکنون در بازداشتگاه به سر می‌برد.
کدام استان ها در وضعیت قرمز کرونا هستند؟  
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وضعیت بیماری کرونا دراستان‌های آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی که استان‌های مسافرت پذیر هم هستند، قرمز است. کیانوش جهان پور عصر دیروز گفت: نمی‌توان گفت که جوانان نسبت به میان سالان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند بلکه به صورت یکسان است. جهانپور تصریح کرد: ما در ایران قرنطینه کامل نداشتیم و قرنطینه سطح سه برگزار شده و نظر ما این است که تعجیل در برداشتن قرنطینه می‌تواند خطرناک باشد. جهان پور گفت: اگر روزهای خوبی از نظر شیوع و ابتلا به کرونا را پشت سر گذاشتیم به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است و الان شرایط به تسلط بر این بیماری نرسیده است که بخواهیم از فاصله گذاری اجتماعی خارج شویم.
کشف ۷ میلیون ماسک و ۷۴ میلیون دستکش در ۳۸ روز
  سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از سوم اسفند ۹۸ تا ۱۲ فروردین امسال، بیش از هفت میلیون ماسک، ۷۴میلیون دستکش و ۴۶۷ هزار لیتر الکل در گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی کشف شد.   سید یاسر رایگانی با اشاره به تداوم گشت‌های تعزیرات برای جلوگیری از وقوع تخلف در حوزه اقلام بهداشتی گفت:  در بازرسی های گشت‌های تعزیرات، هفت میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۵۵ عدد ماسک، ۷۴ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۶۷۵ عدد دستکش، ۶۶ هزار و ۵۴ روپوش بیمارستانی و ۴۶۷ هزار و ۱۷۵ لیتر الکل ضدعفونی‌کننده کشف شده است.
رایگانی اظهار کرد: استان های تهران، همدان، لرستان و خراسان رضوی دارای بیشترین پرونده تخلف تشکیل‌شده هستند.
رئیس پلیس پاریس از بیماران کرونایی عذرخواهی کرد
رئیس پلیس پاریس، پایتخت فرانسه، به دلیل سخنانی که درباره بیماران کرونایی بدحال گفته بود ،عذرخواهی کرد.  بنابر خبری که یورونیوز دیروزمنتشر کرده است، «دیدیه لالمان» جمعه گذشته در برابر دوربین شبکه تلویزیونی ب‌اف‌ام گفته بود: «کسانی که امروز بستری هستند و کارشان به مراقبت‌های ویژه کشیده همان کسانی هستند که در ابتدای قرنطینه عمومی، این قانون را رعایت نکردند. پیوند بسیار ساده‌ای میان این دو موضوع است.» او خود نیز پس از انتشار بیانیه پرفکتور برای توضیح سخنانش، در یک نشست مطبوعاتی گفت: «از تمام کسانی که ممکن است از حرف من آزرده شده باشند، معذرت می‌خواهم.»