اخبار

  40راننده اتوبوس در تهران کرونایی شدند
  مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران دیروز از افزایش تعداد مسافران خبر داد و گفت: تست کرونای ۴۰ راننده اتوبوس مثبت اعلام شده است.
محمود ترفع  درباره آمار مسافران روز شنبه اتوبوس در پایتخت به فارس اظهار کرد: در اوایل صبح که ساعات کاری ادارات و شرکت‌ها آغاز شد، تعداد مسافران اتوبوس متاسفانه زیاد بود و ما با توجه به این موضوع سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها را کاهش دادیم و اتوبوس‌های بیشتری را به برخی مسیرهای پرمسافر اعزام کردیم.
وی گفت: حدود ۴۰ راننده متاسفانه تست کرونای آن ها مثبت بوده و دو نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.
فوت ۳ راننده تاکسی بر اثر کرونا در پایتخت
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، از فوت سه راننده تاکسی در اثر ابتلا به کرونا خبر داد.  علیرضا قنادان در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در بین رانندگان تاکسی به ایلنا گفت: از 16فروردین برنامه‌ای را اجرایی کردیم تا آمار دقیق‌تری از تعداد رانندگان تاکسی که به کرونا مبتلا شده‌اند، داشته باشیم. این برنامه به صورت الکترونیکی است و آمار رانندگانی که خود یا افراد خانواده آن ها مبتلا شده‌اند، جمع‌آوری خواهد شد.  او در خصوص تعداد رانندگانی که در اثر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند، گفت: متاسفانه سه نفر از رانندگان تاکسی در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.
تدارک بسته اینترنت رایگان 20 گیگی
مشاور وزیر ارتباطات اعلام کرد: بسته اینترنت با ظرفیت 20 گیگ برای مشترکان اینترنت خانگی و 5 گیگ برای مشترکان تلفن همراه در روزهای آینده تهیه کرده‌ایم.
بنابرخبراقتصادآنلاین، اسماعیل رادکانی گفت: با توجه به اعلام در خانه ماندن مردم با هدف مقابله با کرونا، این وزارتخانه بسته‌های اینترنتی را برای رفاه حال شهروندان فراهم کرده است و در روزهای آینده فعال خواهد شد.


درخواست‌های مونسان از معاون اول رئیس جمهور
بعد از کرونا تعطیلی عمومی اعلام کنید

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با طرح این پیشنهاد که بعد از مهار کرونا برای تزریق نشاط به جامعه، چند روز تعطیلی عمومی اعلام شود، از معاون اول رئیس جمهور خواست ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از کروناویروس به صنعت گردشگری تخصیص داده شود.
به گزارش ایسنا ، این مبلغ درحالی پیشنهاد شده که هتل داران مدعی اند به تنهایی متحمل سه هزار میلیارد تومان خسارت از محل شیوع ویروس کرونا در دو ماه اسفند و فروردین شده اند.  
علی اصغر مونسان ، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره درخواست تعطیلی عمومی گفته است:  در شرایط فعلی که بسیاری از فعالان حوزه گردشگری دچار مشکل شده‌اند به نظر می‌رسد مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند این است که بعد از مهار کرونا با ایجاد محرک‌هایی برای سفر، بخشی از زیان‌های واردشده به این قشر جبران شود که به همین منظور برگزاری سفرهای اقساطی برای کارمندان دولت و نیز تعیین چند روز تعطیلی عمومی در یک فرصت مناسب (به‌عنوان‌مثال عید فطر) می‌تواند باعث رونق مجدد سفر و گردشگری در کشور شود .