حرف مردم

ما کارگران ساده، بیمه تأمین اجتماعی نداریم. هرروزی که کار نکنیم، پولی نداریم. مشکلات فعلی برای ما قابل تحمل نیست. دشمن ما این تعطیلات است، نه کرونا.
چرا مسئولان به داد ما نمی رسند؟ شوهرم بیکار شده وخرج  وکرایه خانه نداریم. همین یارانه کرونایی رو به خانواده سه نفره من ندادند.
بانک ها زمانی که بخشنامه وقانونی به نفع شان باشد،با سرعت تمام آن را اجرا می‌کنند. وای به حال زمانی که قانون وبخشنامه ای خدمات کوچکی به مردم بدهد. آن قدربه مردم دروغ می گویند و سرگردان شان می‌کنند که همه بیزار شویم. آن قدر وقت‌کشی می کنند تا آب ازآسیاب بیفتد وکسی دنبال اتفاقات نباشد.
روز به روز همه چیز گرون تر می شه و هیچ کسی هم جواب گو نیست. یک روز باید نگران قیمت نجومی گوشت باشیم. یک روز از قیمت فوق تصور مرغ می نالیم. روز دیگر هم باید نگران قیمت میوه و مواد شوینده باشیم. واقعا چه زمانی روی آرامش را می بینیم؟
مسئولان مدام شعارمیدن که از خانه هاتون بیرون نیاین. چرا آن ها ما را درک نمی کنند؟ مردمی که زیر خط فقر زندگی می کنند اگر از خانه بیرون نیایند، دولت اجاره خانه شان را می دهد؟ خرج شکم زن و بچه ما را می دهد؟ پس الکی نظر ندهند که  ازخانه بیرون نروید.
 آن شنبه ای که آقای روحانی گفت باید به روال عادی برگردیم هنوز نرسیده است؟ 
 آقای روحانی به وزیررفاه دستور داده بازنشستگان کشوری و لشکری از16تا77درصد افزایش حقوق داشته باشند. پس بازنشسته تامین اجتماعی چی؟ من با 30 سال سابقه یک میلیون و 600 هزار تومان می گیرم. خدا به داد ما برسد.
علما ، دولت ، وزیران ، نیروهای مسلح، مسئولان بهداشتی، پزشکان، پرستاران، بزرگان، هنرمندان و حتی کودکان گفتند در خانه بمانید تا زنجیره کرونا قطع شود؛ این ها را چه بنامیم که به توصیه ها گوش ندادند؟
 برای تمام اعضای خانواده من سهام عدالت واریز شده به جز من، شماره شبای حساب من هم درست است به کجا باید مراجعه کنم؟
 از وقتی کرونا آمده و در خانه نشسته ام، فهمیدم که خانواده خیلی چیز بدی هم نیست. حالا با هم خوش می گذرانیم واجازه نمی دهیم که  ویروس کرونا و گرانی و بقیه ویروس ها خللی در زندگی مان ایجاد کنند.
 به بهانه چاپ ویژه نامه سرگرمی چرا دو جدول روزنامه راحذف کردید؟
پاسخ :مخاطب گرامی! در ویژه نامه سرگرمی نوروزی مان، در صفحات مختلف چند جدول کار کردیم تا در تعطیلات سرگرم باشید. بنابراین صفحه سرگرمی را حذف کردیم تا تنوع مطالب به همان روال قبل ادامه داشته باشد.
دولت محترم لطف کنه آزادراه ها وپایانه ها روببنده ، جلوی مسافرت خودبه خودگرفته می شه. این کار خیلی سخت نیست. مگر این که دنبال چیزدیگه ای باشند.
 امسال هر چند ویروس کرونا غافلگیرمان کرد و درخانه ماندیم ولی یاد جانبازانی افتادیم که به خاطر دفاع از وطن سال ها در خانه ماندند و اعتراضی نکردند. دعا کنیم برای سلامتی جانبازان دفاع مقدس!
به دولت گفته شود نشستن در خانه نیاز به بسته های حمایتی از سوی دولت دارد و  باید در عمل به مردم کمک شود.
 روزنامه شما هم این چند روز تعطیل بود وهیچ کسی نبود که صدای ما‌ کارگران فضای سبز را به گوش مسئولان برساند که در روز ۱۳ فروردین ما را به زور سرکار بردند. در حالی که این همه گفتند کسی از خانه بیرون نیاید.
 از وزیر آموزش وپرورش بپرسید مگر چندتا دانش آموز شهری وروستایی گوشی اندروید دارند؟ چقدر از دانش آموزان توانایی پرداخت هزینه اینترنت دارند؟ خودشون و والدین شون چقدر به این اپلیکیشن ها مسلط هستند!؟ چندین ساله خوابند الان می خواهند راه صدساله را یک شبه طی کنند، مثل بقیه کارهاشون.
کرونا باعث بیکاری خیلی ها شد. کسی هم کاری نکرد. من کارگرقراردادی یک شرکت هواپیمایی بودم باسه بچه وخونه اجاره‌ای، ماشین هم ندارم ،یارانه هم نمی گیرم.زمانی که پروازها مرتب انجام می‌شدوبلیت ها باحداکثرقیمت فروش می رفت شرکت به پرسنل هزارتومان پاداش ندادولی به محض کم شدن پروازها تعدادی کارگرضعیف وبدون پارتی اخراج شدند.
صداوسیماومسئولان آن به جای برداشتن ذره بین وگشتن به دنبال افرادکرونایی  درسرتاسرجهان وتمرکزروی آن،تمرکزشان راروی نخبگان جوان این مملکت بگذارندوآن هاراتشویق کنندتاهرچه زودترواکسن این بیماری ساخته شود و افرادآسیب پذیری که گرفتارند،نجات یابند.
 به رغم دستور دولت مبنی بر افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، خوشبختانه اعمال این بخشنامه در دستمزد نیروهای رسمی و پیمانی این وزارتخانه باعث افزایش حقوق و متاسفانه درکارکنان قراردادی دلیل کاهش دستمزد شده واین موضوع بسیار عجیب است. خواهشمندم پیگیر موضوع باشید.
کسانی که به تعمیرکاران و ... گواهی نامه مهارت می دهند باید بدانند اگر آن فرد، مهارت کافی نداشته باشد، جان و مال مردم را به خطر می اندازد. به عنوان مثال چند وقت پیش من دزدگیری روی خودرو ام نصب کردم ولی دو روز پیش با سرعت 40 کیلومتر در حال حرکت بودم که دزدگیر خود به خود عمل کرد و ماشینم خاموش شد. اگر مهارت رانندگی من در نگه داشتن خودرو نبود الان چه اتفاقی می افتاد؟
 بهترین دارو برای مهار ویروس کرونا، ماندن در خانه و کنار خانواده وپیشگیری از این ویروس کثیف است که انجام آن خیلی راحت وکم هزینه است.