گزیده

انتقادها ازگرانی بلیت های اربعین
فرصت طلبی ایرلاین ها از سفرهای اربعین !
محمدجواد رنجبر/ نرخ بلیت پروازهای اربعین طی چند روز گذشته در حالی 5 و 6 میلیون تومان اعلام شد که این رقم بزرگ‌تر مساوی نرخ تورهای ترکیه است!
به گزارش خراسان، چهارشنبه گذشته بود که ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی، با اشاره به توافق سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی، از قطعی‌شدن نرخ بلیت دوطرفه پرواز از تهران، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان به فرودگاه نجف به مبلغ پنج‌میلیون تومان و در مسیر یک‌طرفه ‌سه‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خبر داد و گفت: مسیر مشهد- نجف- مشهد ۶ میلیون تومان نرخ‌گذاری شد و پرواز یک‌طرفه در همین مسیر چهار میلیون تومان تعیین شد. این نرخ‌ها فقط مربوط به پروازها در ایام اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ است.
طبق  این گزارش، تعیین این نرخ‌ها بر اساس توافق میان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در حالی است که هم‌اکنون نرخ تورهای ترکیه و ارمنستان کمتر از شش میلیون تومان است.
هم‌اکنون نرخ تورهای ترکیه از حدود 5 میلیون تا 5 میلیون و 290 هزار تومان آغاز می‌شود؛ آن‌هم با خدمات بلیت رفت و برگشت هواپیما، سه شب و چهار روز اقامت در هتل سه ستاره به همراه صبحانه و بیمه! تور۷روزه آنتالیا نیز با هتل سه ستاره و صبحانه با قیمت 5 میلیون و 390 هزار تومان عرضه می‌شود.
نرخ تور 4 روزه ارمنستان هم فقط 5 میلیون و 990 هزار تومان است.
تعیین نرخ‌های 5 و 6 میلیونی برای پروازهای رفت و برگشت اربعین در حالی انجام گرفته که قانون حداکثر ظرفیت 60 درصدی پروازها به دلیل شیوع کرونا، فقط برای پروازهای داخلی بوده و شامل پروازهای خارجی نمی‌شود.
همچنین نرخ مصوب بلیت هواپیما در مسیر تهران-نجف-تهران و مشهد-نجف-مشهد در ایام اربعین سال 1398، به ترتیب دو میلیون و 200 هزار تومان و دو میلیون و 800 هزار تومان بود. به نظر قیمت‌های تعیین‌شده امسال زیاد بوده و اربعین زمان مناسبی برای سودجویی شرکت‌های هواپیمایی نیست!
 
 
ایران رکورد واکسیناسیون جهانی را شکست
تزریق ۷میلیون و۹۰۰هزار دوز فقط در 7 روز
اهتمام جدی دولت در سرعت دادن به واکسیناسیون این هفته منجر به رکورد جدیدی در جهان شد. طبق اعلام وزیر بهداشت، ایران رکورد واکسیناسیون هفتگی کرونا در جهان را با تزریق 7میلیون و ۹۰۰هزار دوز واکسن در هفته قبل شکست.  بهرام عین‌اللهی اضافه کرد: تاکنون رکورد واکسیناسیون هفتگی مربوط به آلمان با 6 میلیون دوز بود که این هفته در ایران هفت‌میلیون و 900 هزار دوز واکسن تزریق شد و این فاصله زیاد با آلمان تنها با مشارکت مردم محقق شده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم و همکاری و همدلی وزرا، جهشی در ورود و تولید واکسن ایجاد شد و امروز واکسن به‌صورت سیل به کشور سرازیر شده است که این موضوع در درجه اول نتیجه تلاش شخص رئیس‌جمهور بود. عین‌اللهی با بیان این‌که «برای ما قابل تحمل نیست که مردم را کنترل و کسب‌وکار آن‌ها را تعطیل کنیم» افزود: باید با انجام واکسیناسیون مردم را به‌سمت قرنطینه هوشمند هدایت کنیم و کسی که واکسینه می‌شود دلیلی ندارد قرنطینه شود و مسافرت نرود و هیچ دلیلی برای محدود کردن مردم و ممانعت از مسافرت‌ها نیست.