فیلم روز

«شوالیه ماه» ابرقهرمان جدید مارول

نویسنده :  مصطفی قاسمیان
مینی‌سریال تازه جهان سینمایی مارول به نام «شوالیه ماه» (Moon Knight) در آستانه انتشار قرار دارد. این سریال را جرمی اسلیتر ساخته که نگارش آثار علمی تخیلی چون «چهار شگفت‌انگیز» محصول 2015، «اثر لازاروس» و «آکادمی آمبرلا» را بر عهده داشته است.
«شوالیه ماه» درباره یک ابرقهرمان مارول به همین نام است که توسط الهه‌های مصر باستان، به قدرت‌هایی فرازمینی نایل می‌شود، در عین حال که با مشکل اختلال دوقطبی دست‌وپنجه نرم می‌کند.
در نخستین تریلر این سریال که به تازگی منتشر شده، از مبارزه این کاراکتر به عنوان ابرقهرمان با تبهکاران خبری نیست و مشخص نیست مسیر سریال دقیقا به کدام سو است. این سریال 6 قسمتی نخستین حضور این کاراکتر در دنیای سینما و تلویزیون به شمار می‌آید.
اسکار آیزاک ،ستاره این روزهای سینمای آمریکا که به تازگی با مینی‌سریال «صحنه‌هایی از یک ازدواج» و فیلم «شمارنده کارت» با توجه بینندگان مواجه شده، در نقش اصلی این سریال به عنوان «شوالیه ماه» جلوی دوربین رفته است. ایتان هاوک ،دیگر بازیگر شناخته‌شده سریال است و گاسپار اولیل ،بازیگر فیلم فرانسوی «یک نامزدی بسیار طولانی» نیز در این مجموعه بازی می‌کند.
انتشار مجموعه «شوالیه ماه» در ژانر اکشن علمی - تخیلی، قرار است از چهارشنبه 10 فروردین 1401 به صورت اختصاصی در پلتفرم دیزنی پلاس آغاز شود.