تازه های مطبوعات

آفتاب یزد - این روزنامه با تیتر «آغاز فعالیت اصلاح‌طلبان با نگاه به اعتدالگرایان؟» نوشت: به تازگی اخباری مبنی بر دیدار‌های سه جانبه رئیس دولت اصلاحات، علی‌اکبر ناطق نوری و حسن روحانی به گوش می‌رسد. گرچه افراد نزدیک به رئیس دولت اصلاحات این دیدار‌ها را معمولی دانسته‌اند اما بدون شک نمی‌توان دیدار این سه نفر را که از سران جناح‌های مختلف هستند، یک دیدار معمولی تلقی کرد.
 
شرق- کیهان برزگر در گفت و گو با این روزنامه گفت: تمایل به شرق یا غرب در حوزه روشنفکری و سیاست‌گذاری کشورمان یک افسانه است و به نظرم مصرف سیاسی داخلی داشته و بیشتر در حوزه نخبگان و رسانه‌ها مطرح می‌شود. دولت‌ها بنا به تقاضاهای اقتصادی و محدودیت‌های استراتژیک سیاست‌های عمل‌گرایانه خود را دنبال می‌کنند.
 
وطن امروز- این روزنامه نوشت: با این که محاسبات نشان می‌دهد عایدی دولت از اصلاح ارز ترجیحی با احتساب قیمت دلار نیمایی حدود 24 هزار تومان و اختصاص 18 میلیارد دلار ارز چهار هزار و 200 تومانی حدود 360 هزار میلیارد تومان است؛ تنها 175 هزار میلیارد تومان از اصلاح ارز ترجیحی قرار است بین مردم در سال آینده بازتوزیع شود. شایسته این بود که دولت سهم بیشتری را به مردم تخصیص دهد.
 
جوان – این روزنامه نوشت: سران سه قوه، دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارش نهایی پلیس را درباره تخلف‌های صورت گرفته در دو ‌شرکت خودروساز که سال‌هاست محصولات بی‌کیفیت‌شان خسارت‌های جانی و مالی بی‌شماری را متوجه کشور کرده است، دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر با فرار از مسئولیت وزیر صمت در جریان حادثه بهبهان، هیئت مدیره و مدیران عامل دو شرکت خودروسازی تفهیم اتهام شدند و این امیدواری ایجاد شده که با ورود نهاد‌های نظارتی و قضایی آورده‌ای برای مردم و صنعت خودروساز به همراه داشته باشد.
 
آرمان ملی - محمد نوربخش کارشناس اقتصادی  به این روزنامه گفت: بعد از (توافق) برجام، نرخ تورم به 25 تا 30 درصد می رسد، براساس کاهش نرخ دلار بازار خودروهای خارجی هم ابتدا کاهش قیمت را تجربه خواهند کرد اما سمت‌وسوی آینده بازار به تصمیمات دولت در این بازار و اجرای سیاست‌های اصلاح قیمت و واردات خودرو بستگی خواهد داشت.