انعکاس

خبرآنلاین نوشت: براساس منابع بین المللی (بانک جهانی) جمعیت مهاجر ایرانی در دنیا در سال ۱۹۹۰ میلادی، حدود ۸۲۰ هزار نفر بوده است که این رقم در سال ۲۰۲۰  میلادی به 1.8 میلیون نفر رسیده است، در واقع طی ۳۰ سال گذشته جمعیت مهاجران ایرانی 2.2 برابر شده است. البته براساس منابع داخلی (دبیرخانه شورای عالی ایرانیان) جمعیت مهاجران ایرانی خارج از کشور هم اکنون 4.04  میلیون نفر برآورده شده است.
 
همشهری آنلاین نوشت: رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: مذاکراتی برای ساخت شهرک صنعتی چینی‌ها در یک منطقه از ایران وجود دارد که توسط وزارت صمت در حال اجراست، همچنین بحث‌هایی در حوزه معادن وجود دارد که آماده است و هرکدام از این موارد باید یک به یک بین دو کشور عرضه شود.
 
تابناک نوشت: تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران گفت: با اقدامات رئیس مجلس و رئیس بنیاد شهید و درخواست از رهبر انقلاب مبنی بر شهید خواندن در گذشتگان آتش نشان حادثه پلاسکو دقایقی قبل مطلع شدم که ایشان با این درخواست موافقت کردند. در روزهای آینده پیام و حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی رئیس بنیاد شهید به خانواده این شهدا اعلان و ابلاغ می شود.
 
دیده بان ایران نوشت: غلامعلی رجایی مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره ماجرای آتش زدن دفتر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی گفت: دو بار این اتفاق افتاده است. مثل این که چندین نفر از دیوار مجمع بالا رفتند و حتی فیلمش هم موجود است. این فرد یک بار هم بازداشت شده و اتاق منشی را که دارای تابلوهای تاریخی و گران‌قیمت دوران قاجار بود، آتش زدند. اما نکته حائز اهمیت این است که دو بار چنین اتفاقی افتاده است! این‌که چطور این افراد از این دیوارها عبور کردند و توانستند سیستم امنیتی مجمع را دور بزنند، بسیار جالب است و جای سوالات و ابهامات فراوان دارد.