تازه های مطبوعات

رسالت - در دو روز گذشته، گزارش‌ها و شکایت‌های متعددی از سوی داوطلبان کنکور سراسری تجربی و ریاضی و خانواده‌های آنان به دست ما رسیده است. آن چه باعث به هم‌ریختگی این عزیزان شده، مشاهده تخلف و احتمال تقلب در آزمون و نگرانی از تأثیر آن بر نتایج کنکور بوده است. رئیس سازمان سنجش فورا عذرخواهی و استعفا کند.
 
اطلاعات- این روزنامه با انتقاد از علی دایی به خاطر دفاع از درآمد فوتبالیست ها نوشت: دفاع از قراردادهای خارج از عرف فوتبال در هر شرایطی دفاع از سیستم حاکم دلالی این روزهای فوتبال است و ناخواسته دفاع از ناحق محسوب می‌شود. آیا آقای دایی این را می‌داند که اگر چنگال دلالی از روی دوش فوتبال برداشته شود، مبلغ تمام این قراردادها به یک سوم کاهش پیدا می‌کند؟
 
جمهوری اسلامی- این روزنامه با اشاره به روند مذاکرات دوحه نوشت: اکنون دو فرصت در اختیار است؛ یکی همان حاکمیت دموکرات‌ها بر آمریکا که حداقل در اصل بازگشت به برجام با جمهوری خواهان تفاوت نظر و ادعای بازگشت دارند. فرصت دیگر پادرمیانی بعضی کشورهای جنوب خلیج فارس از جمله قطر است که درصدد هستند کاری کنند تا مذاکرات به نتیجه برسد و توافق حاصل شود. راه درست این است که مسئولیت مذاکرات برجامی برعهده کسانی باشد که اولاً به اصل برجام اعتقاد دارند، ثانیاً به نظر اکثریت مردم که خواهان رسیدن به توافق هستند، احترام بگذارند و ثالثاً این واقعیت را درک کرده باشند که با احیای برجام و لغو تحریم‌ها بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد. 
 
شرق- عزیزی خادم  پس از عزل از ریاست فدراسیون فوتبال در مصاحبه اخیر خود با این روزنامه گفت: کجای دنیا بهترین نتایج را می‌گیرند، سریع‌ترین صعود را به دست می‌آورند و بعد با رئیس فدراسیون فوتبالش چنین کاری می‌کنند؟ دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند؟ 
 
شهروند - این روزنامه به نقل از اقراریان عضو شورای شهر تهران نوشت: مالکان متخلف در تهران برای مقابله با ماموران شهرداری سراغ اراذل و اوباش می‌روند. متاسفانه شاهد هستیم که از برخی بانوان برای ایجاد نزاع استفاده می‌کنند. این گونه که این خانم‌ها مانع ورود و حضور کارکنان شهرداری می‌شوند. ... اراذل و اوباش متخلفان ساختمانی را اسکورت می‌کنند.