ادبی

حداد عادل: زبان فارسی در خطر است

 رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دیدار با مدیران مرکز پویانمایی صبا، ضمن قدردانی از پویانمایی «فارسی هویت ماست»، گفت: زبان و ادبیات فارسی‌مان در خطر است. ما تا الان کارهای خوبی در رسانه ملی داشتیم، اما همچنان به کمک صداوسیما احتیاج داریم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در مرکز پویانمایی صبا گفت: تحولی که فناوری‌های روز به همراه داشته‌است ما را موظف می‌کند که در هجوم رسانه‌ای از زبان فارسی پاسداری کنیم و به حفظ این سرمایه حساس باشیم. صیانت از زبان فارسی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و ایشان از فرهنگ به‌مانند هوا یاد کردند که همواره وجود دارد و اگر یک‌لحظه نباشد قدر آن را می‌دانیم و متوجه ارزش آن می‌شویم.
وی با بیان این که تاکنون ۱۸ جلد فرهنگ مصوب واژه‌های فارسی به چاپ رسیده است،خاطرنشان کرد: این واژه‌ها هر سال در اختیار بخش‌های مرتبط گذاشته می‌شود که صداوسیما هم یکی از آن بخش‌هاست.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تولید محتوا برای کودکان را امری دقیق و باظرافت توصیف و اظهار کرد: کودکان ذهن خلاق و کنجکاوی دارند که درعین‌حال باید کلمات را با زبان ساده به آن‌ها منتقل کرد. پویانمایی «فارسی هویت ماست» می‌تواند برای کودکان شیرین و آموزنده باشد و آنان با زبانی ساده مفاهیم مدنظر را بیاموزند.