بازار خبر

همتی: امسال سفره مردم ۳۰ تا ۴۰ درصد کوچک تر می‌شود!
اعتماد- همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی در توئیتی نوشت:حتی اگر تورم نقطه به نقطه هم کاهش یابد ، میانگین تورم امسال همچنان بالا خواهد بود، بدانید به فرض کاهش شتاب رشد تورم، با مقدار پولی که چاپ کرده و می‌کنید، امسال نیز سفره مردم ۳۰ تا ۴۰ درصد کوچک تر می‌شود!
 
ساخت مسکن یک طبقه با ارائه زمین
مهر-بذرپاش ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست اصلی این وزارتخانه مبنی بر ساخت واحدهای تک طبقه با ارائه زمین به مردم، گفت: این یک اقدام کم‌سابقه بعد از انقلاب بوده است. در حوزه ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن با فعالیت شبانه‌روزی همکاران، نتایج قابل توجهی به دست آمده که در مقایسه با سال‌های گذشته می‌توان بزرگی آن را درک کرد. وی افزود: در طرح مسکن مهر که طرح بزرگی بود، ۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن به محدوده شهر الحاق شد که در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون این رقم به بیش از ۳۱ هزار هکتار زمین رسیده است.
 
چرخش انتظارات در بازار مسکن
دنیای اقتصاد- بازار معاملات مسکن طی روزهای سپری‌شده از خرداد با «چرخش انتظارات» همراه شد؛ نتایج تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از آخرین وضعیت رفتاری معامله‌گران و همچنین نبض قیمت در بازار مسکن پایتخت، حاکی است، میزان تقاضای سرمایه‌ای نسبت به ماه ابتدایی سال و همچنین میانه بهار، کاهش محسوس یافته است.