حاشیه های شهرآورد

پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی ویژه ای برای فینال جام حذفی داشت و نظم نسبتا خوبی در ورودی های منتهی به ورزشگاه آزادی حاکم بود. البته ترافیک در مسیرهای منتهی به ورزشگاه در برخی ساعات سنگین بود.
بسیاری از هواداران از عرضه بلیت‌های تقلبی و فروش بلیت در بازار سیاه گلایه داشتند و البته اعلام می‌کردند مسدود شدن سایت از آغاز بلیت‌فروشی شرایط سختی را برای آن ها ایجاد کرده بود.
 تعدادی از هواداران استقلال که از کرمانشاه خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند اعلام کردند این تیم 3 بر صفر برنده می‌شود اما با وجود طی مسیر 7 ساعته  نتوانستند بلیت بازی را تهیه کنند.
 پیراهن بزرگ استقلال به سکوهای ورزشگاه آزادی نصب شده بود و در صندلی‌های بالای این پیراهن به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) نام امام هشتم درج شده بود.
 هواداران پرسپولیس با تشویق علیرضا بیرانوند به صحبت‌های  ساپینتو در باره دروازه‌بان سرخ‌پوشان واکنش نشان دادند.
 مانند شهرآورد‌های قبلی در ورزشگاه آزادی،برای این مسابقه نیز از پلیس‌های اسب‌سوار برای کنترل نظم استفاده شد و فرمانده تیم سواره نظام یگان ویژه توضیحاتی برای فعالیت های این مجموعه در رشته چوگان ارائه کرد.
 تعداد ۳۵ هزار بلیت از طریق سامانه الکترونیکی فروخته شده است اما حداقل نزدیک به ۶۰ هزار نفر در فاصله چند ساعت مانده تا آغاز بازی در داخل مجموعه ورزشگاه رویت می شدند.
 کمبود بلیت و تقاضای زیاد برای تهیه آن باعث ایجاد بازار سیاه شد تا قیمت‌های جایگاه ویژه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.  البته هر چه به آغاز بازی نزدیک تر می شدیم قیمت ها نجومی تر می شد و حتی صحبت از بلیت های سه میلیونی و 5 میلیونی هم بود. همچنین درگیری بر سر پیدا کردن بلیت در بعضی از بخش‌های ورزشگاه مشاهده می‌شد.
همزمان با مسابقه دو تیم فوتبال پرسپولیس-استقلال، تعداد ۶ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ دستگاه موتورلانس در قالب بیش از ۳۵ نیروی ستادی و عملیاتی در ورزشگاه آزادی مستقر شده بودند.