زیر ذره‌بین

پژمان جمشیدی، ستاره سینما و بازیکن سابق پرسپولیس هم برای تماشای بازی به ورزشگاه آمد. اشپیتیم آرفی و بهرنگ علوی از دیگر چهره های شاخصی بودند که به ورزشگاه آمدند. امید نورافکن، بازیکن کنونی سپاهان و بازیکن سابق استقلال هم در ورزشگاه آزادی حضور یافت.
با این که تاکید شده بود هیچ تماشاگری بدون بلیت راه داده نمی شود اما تا دقایقی پس از آغاز بازی تماشاگران وارد ورزشگاه می شدند و به دلیل نبود صندلی در راهروهای منتهی به سکوها مستقر بودند. حتی جایگاه خبرنگاران هم توسط افراد متفرقه تسخیر شد و صدای اعتراض اهالی رسانه را درآورد و پس از به ثمر رسیدن گل پرسپولیس درگیری شدید لفظی بین خبرنگاران و افراد متفرقه ایجاد شد و تنش برای چند دقیقه ادامه داشت.  
 ریکاردو ساپینتو پس از ورود تیم استقلال به ورزشگاه، به سمت سکوهای آبی رفت و مورد تشویق شدید قرار گرفت. او با تهییج هواداران آن ها را به تشویق بیشتر واداشت.  
 هواداران پرسپولیس با لقب امپراتور، تصویری از یحیی گل محمدی را به نمایش گذاشتند و لحظاتی پیش از بازی هم با آتش بازی و نورافشانی در بخشی از ورزشگاه جلوه خاصی به سکوهای مقابل جایگاه بخشیدند.
لحظاتی بعد هواداران استقلال هم با به نمایش گذاشتن پرچم و بنر بزرگی که روی آن به لاتین کلمه «استقلال» نوشته شده بود عشق و علاقه شان را به تیم محبوب شان نشان دادند و به زیبایی ورزشگاه کمک کردند.
در دقیقه 18 زمانی که پرسپولیس صاحب کرنر شد، تماشاگران با پرتاب اشیایی به داخل زمین مانع ارسال سروش رفیعی شدند و داور با برداشتن توپ قصد وقفه در بازی تا آرام شدن سکوها را داشت که با وساطت بازیکنان استقلال رفیعی کرنر زد و غائله پایان یافت.
در دقایق 22 و 24 طبق روال بازی های سرخابی ها مرحوم پورحیدری از سوی استقلالی ها و مرحوم هادی نوروزی از سوی پرسپولیسی ها تشویق شدند و یادشان گرامی داشته شد.
از پیش از شروع بازی  شهرآورد، هواداران استقلال گوی سبقت را در تشویق تیم شان از هواداران حریف ربوده بودند و یک لحظه دست از تشویق یا کری خوانی برنمی داشتند.