تازه های مطبوعات

وطن‌امروز- بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی میزان مشارکت در آخر بهمن ماه نزدیک ۴۰ درصد بوده است / میانگین مشارکت در شهرستان‌ها به ۵۰ درصد رسیده است. این اطلاعات نشان می‌دهد تنور انتخابات در شهرستان‌ها در حال گرم شدن است. از سوی دیگر بر اساس داده‌های آماری ادوار انتخابات مجلس، نرخ رشد مشارکت در هفته پایانی منتهی به روز برگزاری انتخابات، یعنی ایام تبلیغات کاندیداها، بین 5 تا 15 درصد بوده است.

اعتماد-عباس عبدی نوشت:آقای ظریف نه، هر فرد یا شهروند دیگری که در این کشور است باید امنیت داشته باشد. نه فقط امنیت جانی، بلکه امنیت مالی، امنیت حیثیتی که تحت قانون محترم شمرده می‌شود، چه رسد به این که او چند دهه در بالاترین رده‌های نمایندگی کشور عمل کرده و توهین و اتهام به او، در واقع تعریض به حکومت هم هست.

جوان - اهانت‌ها و توهین‌هایی که در فضای رقابت سیاسی و با هدف حذف یا به‌چالش کشاندن رقیب انجام می‌شود و عموماً آمیخته با غلو و سیاه‌نمایی است در ساحت گسترده سیاسی و حتی اجتماعی و فرهنگی نیز بازتاب داشته و موجب بی‌اعتمادی به فعالان سیاسی و کارگزاران و مسئولان نظام شده و خروجی آن فرسایش سرمایه اجتماعی بوده که جبران آن بسیار سخت بوده و هزینه‌های سنگینی را بر نظام و کشور تحمیل کرده است.

اطلاعات-مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره فیلترشکن ها قابل اجرا نیست. چرا گمان داریم به جای توانمندسازی خودمان در میدان رقابت در حوزه ارتباطات و فضای مجازی با جرم انگاری و ممنوع‌سازی و محدودیت می‌توانیم به نتیجه برسیم؟ مگر در گذشته از این محدودسازی‌ها و جرم انگاری‌ها و بگیر و ببندها خیری دیده‌ایم و به صلاح و فلاحی رسیده‌ایم که دوباره به تکرار آزمون و خطایی دیگر روی آورده‌ایم؟