برندگان «طوبای زرین» هنرهای تجسمی فجر

شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر با تجلیل از مفاخر هنرهای تجسمی و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به کار خود پایان داد.
به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر عصر پنج شنبه ،سوم اسفند در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون امور هنری وزیر و تعداد زیادی از هنرمندان برگزار شد .
این جشنواره در بخش‌های طراحی فرهنگ محور ، ناشران تخصصی ، بخش علمی ، فیلم تجسمی ، طراحی ،نقاشی ، خوشنویسی، نگارگری ،مجسمه سازی، عکاسی، کارتون ، کاریکاتور، طراحی گرافیک ،تصویرسازی ، هنرهای جدید و بخش قله‌ها برگزیدگان خود را شناخت.در این جشنواره از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران خرید امتیاز برای سه اثر برگزیده در نظر گرفته شده بود.
همچنین جایزه‌ای از سوی انجمن هنرهای انقلاب و دفاع مقدس به سید علی میرفتاح از تهران اعطا شد.
از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز ضمن تقدیر از علیرضا پوراکبری و موسسه فرهنگی و هنری نام هنر، جایزه‌ای به فاطمه عابدینی و عبدالحمید قدیریان از تهران اهدا شد.
در ادامه اعلام شد که در بخش بهترین اثر از نگاه مخاطب پنج اثر بیشترین آرا را کسب کردند.
شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی، هشتم بهمن با برپایی نمایشگاهی از آثار مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران که منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بود و نمایشگاه «آینه در آینه ۳» که پوسترهای مقطع انقلاب اسلامی و پس از آن را از گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت، آغاز به کار کرد.
نمایشگاه بخش‌های رقابتی(طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز عصر دهم بهمن در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.