گزیده

نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند. به گزارش تسنیم، محمدتقی جهان‌پور با اشاره به شهادت 160 پرستار در دوران کرونا گفته است: نیاز است که با عمل به وعده جذب نیروهای طرحی، بخشی از کمبود، جبران و با اتخاذ تدابیر مناسب و فوری جلوی مهاجرت و خروج نیروها گرفته شود.  ولی‌زاده؛ رئیس شبکه تحقیقات پرستاری، نیز با اشاره به فعالیت 35 مجله علمی ـ تخصصی در حوزه پرستاری گفت: ایران در زمینه تولید علم در رشته پرستاری رتبه اول منطقه را داراست. وی افزود: در کشور 18 مرکز تحقیقات پرستاری با استفاده از خدمات اعضای هیئت علمی دانشگاه و استادان  این رشته مشغول فعالیت و تولید تحقیقات علمی باکیفیت در این زمینه هستند.
 


سالانه ۸۰ هزار زندانی مهارت کسب می‌کنند
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: سالانه ۸۰ هزار نفر از زندانیان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت می‌کنند.
رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهارت آموزی در زندان در حال انجام است و زندانیان پس از کسب مهارت در محیط کار به صورت حرفه‌ای مشغول کار می‌شوند.

دریافت تسهیلات پس از دوره زندان
 وی با بیان این که هیچ الزامی برای مهارت و اشتغال زندانیان وجود ندارد، تصریح کرد: زندانیانی که مهارت کسب می‌کنند پس از آزادی برای ادامه فعالیت خود می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و کارآفرین شوند. مطهر نژاد گفت: سالانه ۸۰ هزار نفر از زندانیان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت می‌کنند و هیچ اجباری به مهارت آموزی و اشتغال توسط زندانیان در زندان‌ها وجود ندارد.
 مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در خصوص پرداخت حقوق به زندانیان گفت: در سه سال اخیر تلاش کردیم حقوق و دستمزد زندانیان افزایش داشته باشد و اکنون میزان حقوق پرداختی از ۳ میلیون تومان تجاوز کرده است.
وی افزود: محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد مانند این که همانند کارگران بیرون از زندان به طور ۸ ساعته نمی‌توانیم از زندانیان شاغل در کارگاه‌ها استفاده کنیم. مطهر نژاد در خصوص تولید پابند الکترونیکی گفت: ۴۰ هزار پابند الکترونیکی تولید شده که ۱۰ هزار پابند الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته و برای ۳۰ هزار پابند هنوز حکم صادر نشده است.