بازار خبر

پذیرش اوراق گام تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به جای مالیات
ایبنا -سید محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: در سی و سومین اقدام سازمان امور مالیاتی در جهت تسهیل امور مودیان و بهبود محیط کسب و کار،  امکان پذیرش اوراق گام نزد تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به جای پرداخت مالیات توسط ایشان فراهم شد.

آمار ترخیص گوشی در 11ماهه امسال
تسنیم/ در ۱۱ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۲۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری از گمرکات کشور ترخیص شد. گمرک ایران اعلام کرد ارزش 13 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه وارداتی تا پایان بهمن ، 2 میلیارد و 837 میلیون دلار بوده است.

روند افزایشی قیمت در بازار خودرو
دنیای اقتصاد
-بررسی بازار خودرو نشان می دهد که پس از آرامش نسبی که این بازار در اواخر بهمن داشت، حالا بار دیگر روند افزایشی قیمت خودرو کلید خورده است.

خرید سبد ۵۲۳ هزار تومانی، شرط برخورداری از ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دولت
تسنیم-
مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح مسیر تحول کالابرگ الکترونیکی گفت: کسی که سبد کالایی ۵۲۳ هزارتومانی را بخرد ما به التفاوت قیمت آن در سال ۱۴۰۲ که حدود ۲۲۰ هزار تومان است از سوی دولت در قالب اعتبار شارژ شده به حساب تخصیص پیدا می کند.

تمدید بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی تا پایان اسفند
میزان-
رئیس کل سازمان مالیاتی کشور در یادداشتی نوشت: در آستانه نیمه شعبان و در امتداد رویکرد تعاملی و سازنده سازمان امور مالیاتی با شرکای راهبردی خود (فعالان اقتصادی)، بخشودگی تا صددرصدی جرایم مالیاتی تا پایان اسفندماه تمدید خواهد شد.

 ارز مسافرتی ۲برابر شد
تسنیم -
«مصطفی قمری‌وفا»، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: با عنایت به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای ارز مسافرتی، در راستای مدیریت بازار ارز و پوشش نیاز ارزی متقاضیان، سرانه فروش ارز مسافرتی هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو افزایش می‌یابد و از تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود. وی افزود: مدارک مورد نیاز در ارائه درخواست خرید ارز متقاضیان شامل ارائه گذرنامه معتبر، بلیت مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور است. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی افزود: تحویل ارز در درگاه خروجی فرودگاه‌ها به مسافران صورت می گیرد. متقاضیان با ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانند به شعب منتخب بانک‌های عامل ملی، ملت و سامان مراجعه کنند.

برخورد با بانک‌های متخلف در عدم رعایت نرخ سود
ایرنا- «فرشاد محمدپور» معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای حسن اجرای مقررات و ضوابط مربوط به نرخ‌های سود تسهیلات و انواع سپرده‌ها در شبکه بانکی، مقرر شد تا موارد تخلف در رعایت ضوابط مزبور مورد بررسی ویژه قرار گرفته و به قید فوریت، اعمال اقدامات انضباطی و انتظامی متناسب با تخلف مربوطه در چارچوب ضوابط قانونی در دستور کار قرار گیرد. معاون نظارت بانک مرکزی تصریح کرد: صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیئت مدیره بانک‌های متخلف، مجدد بررسی خواهد شد. در خور ذکر است بازرسی های میدانی بانک مرکزی از شعب بانکی در زمینه رعایت ضوابط این بانک درباره نرخ انواع سود سپرده‌های بانکی در دستور کار بوده و اقدامات تنبیهی لازم درخصوص بانک‌های متخلف به اجرا درمی‌آید.

بانک مرکزی چقدر شمش طلا فروخت؟
ایرنا-
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: از تاریخ ٢٧ دی امسال تا روز پنج شنبه (۳ اسفند) ۵۵۵ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران به فروش رسید. در عین حال گمرک اعلام کرد در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۶ تن و ۵۳۸ کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۷۰۷ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است.