بازار خبر

سهام دولت در ۹ شرکت واگذار می‌شود
مهر-
به پیشنهاد وزارت اقتصاد سهام دولت در ۹ شرکت از طرف سازمان خصوصی سازی واگذار و منابع حاصل به حساب خزانه داری کل کشور واریز خواهد شد. بر این اساس سهام صنایع پتروشیمی خلیج‎فارس، فولاد شادگان، فولاد غدیر نیریز، فولاد سفید چهارمحال، اپال پارسیان، فولاد سبزوار، آلومینای ایران، پالایش گاز پارسیان، پالایش گاز فجر جم واگذار خواهد شد.

قیمت تخم مرغ کاهش یافت
تسنیم-
قیمت تخم مرغ کاهش یافت. هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ بر اساس مشاهدات میدانی در تهران ۱۰۴ تا ۱۱۰ هزار تومان و در میادین میوه و تره‎بار ۹۸ هزار تومان به فروش می‌رسد. این درحالی است که این محصول پیش از این در میادین میوه به قیمت 112 هزار تومان و در بازار در محدوده 130 هزار تومان نیز به فروش می‌رسید.

۱۷.۴ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
ایرنا-
بانک مرکزی از تامین ۱۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی از ابتدای سال جاری تا ۸ تیرماه خبر داد و اعلام کرد: ۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز برای کالاهای اساسی و دارو اختصاص داده شده است. میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۹ تیر، ۳۹ هزار و ۷۲ تومان برای دلار، ۴۱ هزار و ۸۵۰ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۶۳۹ تومان برای درهم محاسبه شده است.

افزایش 6 درصدی قیمت نفت در ماه گذشته
فارس-
با این که نفت برنت در هفته گذشته چندان افزایش قیمت نداشت و قیمت نفت خام آمریکا کاهش یافت، متوسط قیمت نفت در ماه گذشته رشد 6 درصدی ثبت کرده است.

مجوزهای مواجه ‌با تاخیر، خودکار صادر می‌شود
فارس-
بر اساس اطلاعیه درگاه ملی مجوزها، مجوزهایی که با تاخیر همراه شود، به صورت خودکار صادر می‌شوند. طبق این اطلاعیه، صدور خودکار تعداد 1029عنوان مجوز با درخواست های مواجه با تاخیر از روز پنج شنبه 7 تیرماه 1403 فعال شد.

 رشد 10 میلیون تنی تولید سنگ‌آهن در 3 سال اخیر
فارس-
تولید سنگ‌آهن در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل، حدود 10 میلیون تن رشد داشته است. ایران با امکان استخراج 2.7 میلیارد تن دارای نهمین ذخایر سنگ آهن در دنیاست و استرالیا، برزیل و روسیه بیشترین ذخایر قابل استخراج سنگ‌ آهن در دنیا را دارند.