تازه های مطبوعات

کیهان - مناظره‌ها در کشورمان برخلاف مناظره پنج شنبه آمریکا در فضایی بسیار اخلاقی‌تر برگزار شد. اگرچه برخی بی‌اخلاقی‌ها وجود داشت ولی انصافا، قابل مقایسه با بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی آن ها نبود. تمام نامزدهای انتخاباتی ما  به استثنای برخی اطرافیان برخی نامزدها  نجیب وشریف اند.

اعتماد - کمبودهایی که در بخش عرضه مسکن به وجود آمده است، کمبودهای عمدی هستند که باعث شد یک کمبود صوری و یک کمبود تحمیلی به جامعه ایرانی در حوزه مسکن با وجود ظرفیت‌های بزرگ در این حوزه تحمیل شود.وعده‌هایی که داده شد در انتخابات اخیر کاملا عملی است و برای واگذاری ۲۰۰ متر زمین به هر خانواده این ظرفیت وجود دارد و اگر یک درصد از زمین‌های کشور را به خانواده‌های ایرانی اختصاص دهیم به هر ایرانی ۱۹۶ متر زمین می‌رسد.

ایران - این روزنامه در  واکنش به  میزان آمار مشارکت نوشت: زمان اندک ۴۰ روزه از شهادت تا انتخابات اجازه نداد که جامعه به صورت کامل برای انتخاباتی جدید آماده شود و انرژی تخلیه شده در انتخابات مجلس را به صورت کامل بازیابی کند.

هم میهن -برخی از حقوق‌دانان معتقدند می‌توان یا باید هزینۀ کلانی را که بی‌جهت صرف این زاکانی و قاضی زاده هاشمی شد و مناظره‌ها و تبلیغات تلویزیونی را ناعادلانه کرد از آن دو بازستاند یا دست‌کم باید خواست در قانون تجدیدنظر شود تا در نوبت‌های بعد مجال این سوء‌استفاده فراهم نباشد.در مقابل گفته می‌شود اگرچه رفتار علیرضا زاکانی و قاضی‌زاده‌هاشمی در انصراف دیرهنگام به‌رغم استفادۀ فراوان از امکانات مختلف و تأکید بر ماندن غیراخلاقی بوده ولی غیرقانونی نبوده و پیگرد و جریمه ای بر آن مترتب نیست.

اطلاعات - سطح نامزدهای ریاست ‌جمهوری از نیاز واقعی کشور، بسیار پایین‌تر است. این موضوع به تعریف «رجل سیاسی» مربوط می‌شود که به دلیل نادرست بودن آن چه در مصوبات مرتبط با این عنوان وجود دارد، چنین مشکلی پدید می‌آید.ویژگی‌هایی از قبیل سابقه وزارت، معاونت قوه، استانداری، نمایندگی مجلس و... به هیچ وجه نمی‌توانند الزاماً مقوم عنوان «رجل سیاسی» باشند. چه بسا افرادی که در این پست‌ها حضور داشته باشند ولی فاقد تدبیر لازم و مدیریت کافی برای انجام همان مسئولیت‌ها بوده باشند.