نوجوانان شاعر در مسیر قله ادبیات

ضیافت شاعرانه‌ای نوجوانان منتخب و عضو باشگاه استعدادیابی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(قاف) و شاعران سرشناس کشور برگزار شد.
علیرضا قزوه شاعر در این نشست گفت: در ۱۸ سالگی خیلی از بزرگان عرصه شعر و شاعری رکورد زده‌اند. به‌جاست که شما بدانید در کجا ایستاده‌اید و باید به کجا بروید. ۱۸ سالگی برای خیلی از بزرگان امروز عرصه شعر و ادب جایگاه مهمی بوده است. فخرالدین عراقی، احمد عزیزی، نظامی و خیلی دیگر از بزرگان؛ بزرگی خود را از ۱۸ سالگی شروع کرده اند، بنابراین ۱۸ سالگی سن کمی نیست و باید در این سن کاملاً جدی باشید و بدانید که پیش از شما لیل و نهارهایی بوده‌اند.
این شاعر تصریح کرد: ایران سرزمینی است که همیشه شاعران بزرگی را در دل خود پرورش داده است. از اشکال‌های ما این است که به شما یاد داده‌ایم که دکلمه بگویید. باید از کلاسیک‌ها شروع کنیم و بدانیم در کجا ایستاده‌اید و بناست به کجا بروید. این جا درست مثل مسابقه‌ای است که همه می‌دانند و آنانی به خط پایان خواهند رسید که جدیت بیشتری داشته باشند و همه زندگی خود را بدوند، بنابراین اگر می‌خواهید بمانید باید همه زندگی خود را بدوید.
محمود اکرامی فر از دیگر شاعران شناخته‌شده کشور نیز با تاکید بر این‌که من کتاب قاف را خوانده‌ام، تصریح کرد: در این کتاب راهبردها، اهداف و برنامه‌ها به‌درستی مشخص‌شده‌اند و رسیدن از شرایط موجود به شرایط مطلوب به‌خوبی هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌شده و ابزارهای مناسبی برای رسیدن به این مهم در نظر گرفته‌شده است.
در پایان از ۱۲ نوجوان منتخب شاعر باشگاه قاف کانون با اعطای لوح، قدردانی و یک دیوان پروین اعتصامی نیز از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نوجوانان اهدا شد.