تازه های مطبوعات

فرهیختگان - این روزنامه با تیتر « دولت قبل دیگر فحش نیست»، نوشت : نگاهی جامع به کارنامه دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد گرچه وعده ساخت یک میلیون مسکن سالانه محقق نشد (طرحی که از هدف‌گذاری اشتباه مجلس رنج می‌برد)، اما انصاف حکم می‌کند بگوییم اقدامات دولت سیزدهم در سه بخش رونق تولید، کنترل تورم و اقدامات عدالت خواهانه موفقیت‌های زیادی داشته است.

ایران - این روزنامه از رضا کیانیان به خاطر پیشنهادش درباره لباس پزشکیان انتقاد کرد و نوشت : این اظهارنظرها درباره لباس رئیس جمهور منتخب  که این روزها دارد به افراط هم می‌گراید، درحالی صورت می‌گیرد که اساساً توجه و نگاه مسعود پزشکیان به مسائل دیگری است. به نظر می‌رسد مهم‌ترین دغدغه رئیس جمهور منتخب تشکیل کابینه‌ای کیفی و متشکل از افراد کارآمد است اما در همین حال، برخی از افراد بدون توجه به این ضرورت و مسائل مهم دیگری که در این باره مطرح است، مسائل حاشیه‌ای را در اولویت خود قرار داده‌اند.

شرق- باید با واقعیت روبه‌رو شد. واقعیت امروز وجود تحریم‌هاست و باید اقتصاد ما خود را با تحریم‌ها تطبیق دهد و البته هرگاه تحریم‌ها برطرف شد، آن‌گاه طرح متناسب با رفع تحریم‌ها را به اجرا بگذاریم.

اعتماد - این روزنامه با اشاره به تعطیلی برخی شهرها  به خاطر آلودگی آن هم در تابستان  نوشت : انتظار می‌رود دولتی که ریاست آن با یک پزشک حاذق است تصویری دیگر از سلامت شهروندان را پیش رو داشته باشد و با توجه به این مهم نسبت به انتخاب همکاران با تکیه بر داشتن راهکارهای موثر نسبت به مسئله آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی اقدام کند.

هم میهن  -جلیلی، نظام بین‌الملل را در مقام ساختاری برای کنش دولت‌ها تنها براساس تعداد کشورها فهم و این کشورها را نیز با خوانشی ویژه به دو دسته کشورهای هم‌سو و ناهمسو با ایران دسته‌بندی می‌کند. به بیانی دیگر، وی به تعداد کشورهای جهان، به عنوان فرصت‌های دیپلماتیک می‌نگرد. بر این اساس مخالفت تنها چند کشور غربی، مانعی بر سر راه سیاست خارجی و دستیابی به اهداف فراهم نمی‌کند.