و سرانجام حمایت «اوباما» از «هریس»

باراک اوباما هم به همراه همسرش میشل از کامالا هریس حمایت کردند. نظرسنجی ها حکایت از رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در ۶ ایالت کلیدی دارد
بالاخره باراک اوباما به همراه همسرش، میشل اوباما، در ویدئویی که دیروز منتشر کردند، از کامالا هریس حمایت کردند. میشل در این ویدئو به هریس گفت که به او افتخار می‌کند و این اتفاق(ریاست جمهوری هریس) قرار است تاریخی شود. اوباما آخرین دموکرات برجسته‌ای بود که از هریس حمایت نکرده بود و گمانه‌زنی‌ها برای حضور میشل اوباما در رقابت‌های انتخاباتی را تقویت کرده بود اما در نهایت با اعلام حمایت از هریس این گمانه‌زنی برطرف شد. اما نتیجه جدیدترین نظرسنجی ها از رقابت تنگاتنگ کامالا هریس، نامزد احتمالی دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در ایالت‌های کلیدی آمریکا در  انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حکایت دارد. در ایالت میشیگان نظرسنجی انجام‌شده توسط کالج امرسون از ۸۰۰ رأی‌دهنده ثبت‌شده نشان می‌دهد که ترامپ از حمایت ۴۶ درصدی و هریس از حمایت ۴۵ درصدی پاسخ‌دهندگان برخوردار بوده‌اند. هریس در این ایالت عملکرد بهتری نسبت به رئیس کنونی‌اش جو بایدن ثبت کرده است. در ایالت ویسکانسین هریس و ترامپ هر کدام با ۴۷ درصد با یکدیگر مساوی هستند. این نظرسنجی از ۸۴۵ نفر انجام شده و حاشیه خطای آن 3.3 درصد برآورد شده است. در ایالت کلیدی جورجیا ترامپ از حمایت ۴۸ درصدی و هریس از حمایت ۴۶ درصدی در میان ۸۰۰ رأی‌دهنده برخوردار شده است. در ایالت آریزونا هریس در یک نظرسنجی با نمونه ۸۰۰ نفری ۵ درصد از ترامپ عقب‌تر است (۴۹ درصد در برابر ۴۴ درصد). ترامپ در ایالت پنسیلوانیا با نتیجه ۴۸ درصد نسبت به ۴۶ درصد عملکرد بهتری نسبت به کامالا هریس دارد.
 
 هریس خطاب به نتانیاهو درباره شرایط انسانی در غزه: «من ساکت نخواهم شد»
 اما کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، طی دیداری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به شدت او را درباره شرایط انسانی وخیم در نوار غزه تحت فشار گذاشت، دیداری که تحلیل‌گران با توجه به احتمال ریاست جمهوری خانم هریس و تغییر در سیاست واشنگتن نسبت به اسرائیل، آن را به دقت زیر نظر داشتند.به گفته یک مقام اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از اظهارات کامالا هریس، پس از ملاقاتشان ناراحت شده و نگران است این اظهارات به مذاکرات آزادی گروگان‌ها و توافق آتش‌بس در غزه آسیب بزند. هریس پس از ملاقاتی ۴۰ دقیقه‌ای با نتانیاهو در بیانیه‌ای تصویری گفت که نخست‌وزیر اسرائیل را برای انعقاد توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها تحت فشار قرار داده است.او در سخنانش علاوه بر تاکید بر «تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل»، به «رنج‌های غزه، تلفات گسترده غیرنظامیان و بحران انسانی در جنگ جاری» نیز پرداخت. مقام‌های اسرائیلی گفتند نتانیاهو و تیمش از اظهارات هریس جلوی دوربین «غافلگیر و از لحنش متعجب شدند» زیرا به گفته آن‌ها، لحن این اظهارات بسیار انتقادی‌تر از صحبت‌های بایدن به نظر می‌رسید.