printlogo


انعکاس

مشرق نوشت : شهبازی  پژوهشگر ارشد تاریخ در واکنش به شایعاتی در مورد بدلی بودن هدیه پوتین به رهبر انقلاب گفت:‌«بدلی» معادل درستی نیست برای نسخه فکسیمیل. فکسیمیل یا فاکسیمیله به نسخه نفیس برابر اصل گفته می‌شود. «بدلی» یعنی نسخه تقلبی که به جای اصل جا زده باشند.فکسیمیل (فاکسیمیله Fac-simile) به چاپ عکسی از کتب قدیمی و نفیس می‌گویند که به شیوه خاص و با قیمت گزافی تهیه می‌شود. گفتنی است هدیه‌ای که به رهبر انقلاب از سوی پوتین اهدا شد نسخه فاکسیمیله‌ای از قدیمی‌ترین یا یکی از قدیمی‌ترین نسخ قرآنی است که در اختیار کشور روسیه است.از طرفی آثار و اشیاء تاریخی جزو میراث ملی کشورها محسوب می‌‌شود و معمول نیست که کشورها برای تحکیم روابط آثار تاریخی خود را به هم اعطا نمایند و از سوی دیگر منطقی نیست کشوری که هدیه‌ای برای تحکیم روابط به طرف مقابل اعطا می‌کند تقلبی باشد و خود را در این راستا زیر سوال ببرد.
پارسینه نوشت : در لیست سال ۲۰۱۵ قوی‌ترین ارتش‌های جهان ۱۰۶ کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند.  بنابراین رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ به ترتیب زیر است:از اول تا پنجم:  آمریکا، روسیه، چین، هند و بریتانیا.براساس این رنکینگ ایران در رتبه بیست و دوم قرار دارد.
سینما خبر مدعی شد: سامان مقدم کارگردان فیلم کمدی «نهنگ عنبر» به تازگی تصویری را در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی قرار داده که گویا تست گریمی بوده که از سال‌های جوانی محمود احمدی‌نژاد زده شده است.وی بدون اشاره به ماجرای حضور شخصیت احمدی‌نژاد در «نهنگ عنبر» صرفاً به تست گریم او اشاره کرده و اینکه این تست گریم مربوط به بخش‌هایی از فیلم است که در دهه 60 می‌گذرد و البته حین فیلمبرداری حذف شده است.
آخرین نیوز خبرداد : حجت‌الاسلام سید حسن خمینی  به دیدار آیت‌ا... جوادی آملی از مراجع تقلید و مفسر قرآن کریم رفت.این دیدار دوشنبه شب برگزار شده و خبری درباره جزئیات این دیدار و موضوعات مطرح‌‌شده در آن هنوز منتشر نشده است.
پارسینه مدعی شد: شهرام شب پره، خواننده لس آنجلسی برای رسیدن به پول کنسرت خود در ترکیه،شکایتی را تقدیم دادگاه عمومی در تهران کرد.!
تابناک نوشت: با پخش گسترده تصویر کودک چهار ساله سوری در شبکه‌های اجتماعی، محسن رضایی با انتشار عکسی از این کودک در اینستاگرام شخصی خود، ضمن ابراز تأسف برای افزایش کودک‌کُشی، در پیامی برای اولاند رئیس‌جمهور فرانسه، ریشه اتفاقات فرانسه را در بی‌توجهی به حضور تکفیری‌ها و کودک‌کشی‌ها در سوریه دانست.