printlogo


بازار خبر

اعمال نفوذ برای خروج پتروشیمی از بورس کالا
فارس- سیدمحمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر شفافیت معاملات بورس کالا به زیان عده‌ای در صنعت پتروشیمی بوده است گفت: با وجود تاکید مسئولان، کارشناسان و نمایندگان مجلس به لزوم عرضه کامل محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران و حتی حمایت سخنگوی دولت از این موضوع، اما همچنان خبرهایی از تلاش برخی افراد برای اختیاری شدن عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به گوش می رسد.
 
 
زیان ۱۰ میلیارد دلاری اقتصاد ترکیه ازتحریم‌های روسیه
تسنیم- کارشناسان زیان اقتصاد ترکیه از تحریم های روسیه را ۱۰ میلیارد دلار در سال برآورد کردند که 5/3میلیارد دلار از این رقم مربوط به توقف ورود گردشگران روس به ترکیه است.
 
 
پرونده واگذاری‌ها سال آینده بسته‌ می‌شود
فارس- رئیس سازمان خصوصی سازی از تلاش برای واگذاری تمام شرکت‌های اصل ۴۴ تا پایان سال 1395 خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بخش عمده ای از واگذاری ها تا قبل از پاییز سال آینده از طریق روش های مختلف عرضه خواهند شد.
 
 
احتمال رسیدن قیمت نفت به کمتر از 10 دلار!
ایسنا- نایب رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران پیش‌بینی کرد که سال آینده روند کاهشی قیمت نفت خام ادامه پیدا کند و حتی احتمال رسیدن قیمت نفت به کمتر از 10 دلار در سال‌های آینده وجود دارد.
 
 
قطعه سازان: خودروسازان فقط طلب خارجی‌ها را نقد می‌دهند
تسنیم- رئیس هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو گفت: بیش از نیمی از کارخانه‌ها ی قطعه سازی تعطیل شده و یا با توان و ظرفیت کمتر از ۳۰درصدی خود کار می‌کنند. وی افزود: چرا خودروسازان طلب قطعه‌ساز خارجی را نقداً پرداخت می‌کنند، اما به‌فکر طلب قطعه‌ساز داخلی نیستند.
 
 
دولت صادقانه با مردم سخن بگوید
اقتصادنیوز- صادق زیباکلام در گفتگو با تجارت فردا با اشاره به کاهش قیمت نفت و آثار اقتصادی و سیاسی آن گفت: راهکار این است که آقای روحانی باید دست از تعارف بردارد و صادقانه با مردم سخن بگوید. اینکه همه موارد عالی است، همه چیز خوب است و دارد بهتر می‌شود و با شیب ملایم داریم جلو می‌رویم و تورم دارد تک رقمی می‌شود را بگذارد کنار، باید بگوید که ما با نفت 30 دلاری باید ماهی حدود چهار هزار میلیارد تومان یارانه فله‌ای بدهیم که این کار یعنی خودکشی.
آماده‌سازی شبکه برق برای ورود خودروهای برقی به بازار
مهر- معاون وزیر نیرو با اشاره به آماده سازی شبکه برق برای ورود و توسعه ناوگان خودروهای برقی، گفت: به زودی سهم برق به جای بنزین در سبد سوخت خودروهای ایرانی افزایش می‌یابد.