printlogo


بازار خبر

نعمت‌زاده اجبار به عرضه پتروشیمی در بورس کالا را نماد سوسیالیسم خواند
فارس- وزیر صنعت در هامش نامه قائم مقام خود به معاون اجرایی رییس جمهور (که در پاسخ به انتقاد احمد توکلی از خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا نوشته شده است)، اجبار بخش دولتی به انجام تجارت به یک شیوه مشخص و دیکته شده را موجب عدم بهبود رتبه های کشور در آزادی اقتصاد و کسب و کار دانسته و گفته است نمی دانم این تفکر سوسیالیستی و نامشروع چرا باید در جمهوری اسلامی ایران پیاده شود.
 
 
 
 
 
 
روسیه، هند و چین بازارهای هدف برای صادرات خرما
فارس- رئیس انجمن ملی خرمای کشور با بیان اینکه تا سقف 300 هزار تن ظرفیت افزایش صادرات خرما را در کشور داریم، گفت: روسیه، هند و چین بازارهای هدف برای صادرات خرما در پسا تحریم است.
 
 
 
 
افت تاریخی ارزش روبل روسیه
اقتصاد نیوز- سقوط روبل روسیه همچنان ادامه دارد و این واحد پولی، پنجشنبه گذشته شاهد یک سقوط تاریخی دیگر بود. به طوری که اوایل روز پنجشنبه، برای نخستین بار در تاریخ، هر دلار آمریکا بیش از 85 روبل مبادله شد و بدین ترتیب با بیش از 3 درصد کاهش ارزش، رکورد روز قبل‌تر را نیز شکست.
 
 
مذاکره با بوئینگ، به زودی
مهر- عباس آخوندی در برنامه زنده تلویزیونی«متن حاشیه» شبکه سوم سیما  گفت: مذاکرات برای خرید هواپیما از شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به زودی آغاز خواهد شد. این در حالی است که بوئینگ به دلیل آن چه مشکل صدور روادید عنوان شده است، در اجلاس بین المللی هوانوردی در ایران که از امروز آغاز می شود، شرکت نکرده است.
 
 
تازه‌ترین فهرست روس‌ها برای خرید از ایران
تسنیم-  طهماسبی معاون وزیر جهاد گفت: مقامات روسی در جدیدترین اعلام نیاز، درخواست واردات پسته، خرما،میوه های تازه و خشک، انگور تازه و خشک، سبزی و صیفی؛ انواع کلم دارند.بنا بر اعلام وزیر کشاورزی روسیه، این کشورنیاز به 1.5 میلیون تن، واردات سبزی دارد.