printlogo


تالار شیشه ای
بازگشت شاخص به کانال 80 هزار واحد
ایمان مقدسیان economic@khorasannews.com

در روزی که گروه خودرو در حال اصلاح بودند و سایر نمادهای بازار هم حال خوبی نداشتند، برای کسانی که از بازار مثبت جامانده اند یا به دنبال اصلاح پرتفوی خود هستند، فرصتی فراهم شد تا بتوانند در قیمت های منفی چینش سهم های خود را عوض کنند. 684 واحد افت، حاصل بازار یکشنبه بود که البته اگر تأثیر مثبت 166 واحدی پتروشیمی خلیج فارس نبود، این افت بیشتر هم می شد. سه نماد پارسان، فولاد و رمپنا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. باید دید اول ایستگاه شاخص در مسیر برگشت کجاست؟ اما حجم معاملات هنوز به نقطۀ مناسبی نرسیده است. حجمی که در روزهای خوب گاه تا 1000 میلیارد تومان هم می رسید، اکنون بین 400 تا 500 میلیارد تومان است.
در اخبار مربوط به صنایع بورسی« علی محمد بد» مدیر عامل هلدینگ سیمانی غدیر در خصوص ورود سیمان شرق به بازارهای روسیه گفت:" این شرکت هنوز قرارداد همکاری برای صادرات سیمان سفید به کشور روسیه را منعقد نکرده است، اما در حال موقعیت سنجی و بازاریابی فروش این محصول به بازارهای روسیه است. وی افزود: ممکن است تا سه ماه نخست سال جاری بحث صادرات این محصول نهایی شود. وی در ادامه در مورد وضعیت سیمان سفید در کشور گفت: سیمان شرق بزرگترین تولید کنندۀ سیمان سفید در کشور با ظرفیت 1000 تن است که برنامۀ صادرات 25 درصد آن در دستور کار است. به گفتۀ وی قیمت سیمان سفید حدوداً دو برابر سیمان سیاه و هر تن حدود 200 هزار تومان است که البته باید به هزینه های حمل هم اشاره کرد. 
اما مدیر عامل یکی دیگر از شرکت های بورسی، شرکت آتیۀ دماوند در مورد وضعیت این شرکت اعلام کرد: آتیۀ دماوند به دنبال اصلاح ساختار مالی است و برای این امر باید زیرمجموعه های خود را با قیمت مناسب به فروش برساند، این شرکت واگذاری دو زیرمجموعه را تا خرداد ماه نهایی می کند. رستمی تأکید کرد: برای فروش دو شرکت خاور و نخ خمین در حال مذاکره هستیم و به احتمال زیاد فروش این دو شرکت تا خرداد ماه نهایی می شود. وی ادامه داد: ما به آینده خوشبین هستیم و اگر واگذاری ها را به خوبی انجام دهیم، وضعیت ما بهتر خواهد شد و بسیار هم بر این امر مصمم هستیم.اما برای روز معاملاتی دوشنبه انتظار داریم، با افزایش حجم معاملات در گروه خودرویی حرکت از منفی به مثبت را در برخی سهم های این گروه شاهد باشیم و اندکی از فشار فروش کاسته شود.